צומצמו היום (רביעי) ההגבלות שהוטלו על המיליארדר בני שטיינמץ החשוד בעבירות של שוחד במסגרת חקירה המנוהלת על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה. ההחלטה התקבלה שישה שבועות אחרי שהחליט בית המשפט להאריך את תוקף ההגבלות שהוטלו על המיליארדר עד להיום וזאת אחרי ששמע כי חלה התפתחות בפרשה.



שופט בית משפט השלום בראשון לציון עמית מיכלס, אישר את ההסכמה אליה הגיעו כאמור בא כוח היאח"ה רפ"ק אריאל פרידמן ופרקליטיו של שטיינמץ, עורכי הדין רונן רוזנבלום, דניאל קליין, נתי שמחוני, ואמיר ששון, לפיה חלק מההגבלות שהוטלו על שטיינמץ במסגרה החקירה וביניהן איסור יציאה מהארץ למדינות באירופה ובאפריקה, יצומצמו חלקן בהסכמת הצדדים וחלקן יונחו לשיקולו של בית המשפט.



בהסדר סוכם כי שטיינמץ יוכל לצאת לארצות ביבשות שאינן אירופה או אפריקה בתנאים הבאים: "החשוד יטוס בטיסה מסחרית עם מלווה שיאושר על ידי המשטרה ואותו מלווה יחתום על ערבות צד ג' בסך 3 מיליון שקלים". על פי ההסכמה, שטיינמץ לא יורשה לטוס לחו"ל במטוסו הפרטי אלא בטיסות מסחריות, כשבין כל טיסה לטיסה יפקיד את דרכונו במשטרה.



עוד קודם שסיכם את החלטתו, שמע השופט מיכלס מנציג המשטרה רפ"ק פרידמן, כי מאז הארכת תוקף ההגבלות חלה התפתחות נוספת בחקירה והיא נוגעת למדינה אחרת ולמעורבים רבים שעוד ייחקרו ולחשוד שטיינמץ עצמו.



"העובדה שהחקירה הסתעפה לכיוונים נוספים מצריכים משנה זהירות מצד המבקשת, מנגד לא ניתן להתעלם מחלוף הזמן, מהעובדה שהחשוד הינו איש עסקים שמנהל את רוב עסקיו בחו"ל. ער אני לכך שפעולות חקירה שעתידות להתבצע בזמן הקרוב אינן מצויות בשליטתה של המלאה של המשטרה", כתב השופט מיכלס וציין עוד כי "בנסיבות הללו אני מתיר לחשוד לצאת, גם למדינות ספרד ויוון, גרמניה, צ'כיה, בלגיה והולנד באותם תנאים עליהם הוסכם בין הצדדים בנוגע למדינות שאינן אירופה האחרות".