המאמצים הדיפלומטים של פריז בסעודיה נשאו פרי, כך על פי דיווח הערב (רביעי) באתר "financial times". על פי הדיווח, ממשלת צרפת הודיעה שראש ממשלת לבנון המתפטר סעד אל-חרירי, שנטען כי הוא מוחזק בניגוד לרצונו בערב הסעודית, יטוס לפריז "בימים הקרובים". נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הזמין את חרירי ומשפחתו לצרפת, זאת לאחר שדיבר עם נסיך סעודיה מוחמד בן סלמאן, כך על פי ההצהרה של ארמון האליזה. בהצהרה, הם סירבו לפרט כמה זמן צפוי להישאר חרירי בפריז.

אוקאב סאקר, מחוקק לבנוני ממפלגתו של חרירי, הטוען כי היה בקשר עם ראש הממשלה לשעבר, אמר כי חרירי יגיע לפריז ב-48 השעות הקרובות. "סביר שהוא יבקר גם במדינות אחרות לפני שיגיע לביירות", אמר. "סביר מאוד שהוא יסייר בכמה מדינות אירופאיות וערביות שיסבירו את עמדת לבנון על המשבר הנוכחי לפני שיחזור".
 
שחקן משמעותי בפתרון המשבר? עמנואל מקרון. צילום: גטי אימג'ס
שחקן משמעותי בפתרון המשבר? עמנואל מקרון. צילום: גטי אימג'ס

 
לפי הדיווח, שר החוץ הצרפתי, ז'אן איב לה דריאן, נועד לסעוד עם הנסיך מוחמד בן סלמאן בריאד היום. הפגישה מסיימת שבוע של מאמצים דיפלומטיים מרובים של צרפת לנטרל את המתיחות הגוברת בין סעודיה לאיראן.

הדרמה הפוליטית התחילה כזכור, כאשר ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי הודיע על התפטרותו לפני כשבוע וחצי כשהוא שוהה בסעודיה. בהתפטרותו טען כי איראן וחיזבאללה מייצרות בלבנון עובדות בשטח באמצעות נשק וכי הוא "חש סכנה לחייו". בהמשך עלתה סברה כי הגשת ההתפטרות נכפתה על אל-חרירי על ידי הסעודים וכי הוא אף שוהה במדינה בניגוד לרצונו.

בראיון טלוויזיוני שנערך עמו השבוע, הכחיש אל-חרירי כי ההתפטרות נכפתה עליו ואף טען כי יחזור ללבנון "בימים הקרובים". רק אתמול שב ואמר כי ישוב ללבנון בימים הקרובים. עוד טען שהתפטרותו באה מבחירתו האישית והוסיף כי הוא מודע שהאופי בו היא בוצעה לא היה חוקתי, אך הוא מתכנן לתקן את העניין ולחזור ללבנון, ממנה יצא בשל חשש לחייו, לדבריו.