החלטה משפטית יוצאת דופן נגד עובדת סוציאלית במדינת ישראל: בית משפט השלום מתח אתמול ביקורת קשה על עובדת סוציאלית שקבעה כי על אב גרוש להתנתק מבנו. ראשיתו של המקרה במחלוקת בין ההורים. האם רצתה לשלב את הילד בקייטנה במהלך הקיץ, ואילו האב, המתגורר בעיר אחרת ומסוגל להעניק לילד מזמנו במהלך החופשה, רצה לבלות איתו וטען כי הכנסת הילד לקייטנה בעיר מגוריה של האם וללא הסכמתו פוגעת בעיקרון שהנחה את בית המשפט למשפחה שקבע משמורת משותפת. 
 
למרות הקביעה הזו, כך מסתבר, החליטה העובדת הסוציאלית לאשר חד־צדדית את בקשת האם. הפעולה הלא פשוטה הזו גרמה בסופו של יום לסכסוך בין ההורים להתעצם מרגע לרגע. שכן ההורים ניסו להימנע ככל שניתן מהגעתו אל בנם. האב, למרבה האבסורד, הוא זה שנאלץ לקחת על עצמו פעמים רבות את הסעת הילד אל הקייטנה מבית האם המרוחק מאוד מביתו. לצורך העניין הוא נאלץ לצאת מביתו לפנות בוקר.

אולם בית המשפט. צילום: אתר הרשות השופטת
אולם בית המשפט. צילום: אתר הרשות השופטת

 
מיותר לציין כי זמני השהות של הילד אצל האב הצטמצמו בעקבות ההחלטה בצורה משמעותית. כמו כן, יש לציין כי מדובר בקייטנה שנמשכה למעלה מחודש, כמעט לאורך כל חופשת הקיץ. מכאן שנגרמה לאב עוגמת נפש במשך זמן ממושך. בתגובה לכך החליט האב להגיש תביעה נגד מחלקת הרווחה של העירייה. בסופו של העניין הוא זכה בפיצוי כספי בגובה 13 אלף שקל. שופטת בית משפט השלום לימור רייך בירכה אתמול בהחלטתה על ההסדר אליו הגיעו האב והעירייה מחוץ לכותלי בית המשפט.