מדריך נוער בתיכון בראשון לציון נעצר אתמול בחשד לעבירות פדופיליה ברשת. החשוד (50) הובא הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב לדיון, שם הוארך מעצרו עד ליום שני. על פי החשד, ניהל מדריך הנוער במהלך החודש האחרון התכתבויות בוטות ומיניות עם שוטרת שהתחזתה לילדה בת 13. "הקטינה" החלה בהתכתבות כללית והחשוד קיים עימה שיחות בעלות אופי מיני קשה, זאת למרות שהיה מודע לגילה הצעיר.



מהמשטרה נמסר בעקבות המקרה: "אנו רואים בחומרה רבה ביצוען של עבירות בחסות המרשתת כשהקורבנות הם קטינים או אוכלוסיות מוחלשות. ההסתתרות בנבכי המרשתת לא תעמוד להם לאותם עבריינים והמשטרה תפעל בתחכום ובדרכים מגוונות כולל הפעלת אמצעים מתקדמים על מנת לאתר את העבריינים ולהעמידם לדין". 



ההתכתבות בין השניים חושפת שיח מיני קשה: "גברים, נשים, מבוגרים צעירים, כל הצבעים והמינים", כתב לה. השוטרת הסמויה ענתה: "כבר ראיתי סרטונים אבל אני לא כל כך מבינה". "מה את לא מבינה מאמי", שאל החשוד ופירט על ביצוע אקטים מיניים:



עו"ד אבישג כהן בן נתן, שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד, מסרה: "איש החינוך משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים ואנו מצפים שהמשטרה תבדוק את גרסתו. תמוה ומצער, שבעוד שבדיון המשטרה  סירבה להשיב לשאלותינו, בטענה של חשש לשיבוש החקירה, הופתענו לגלות שהמשטרה בחרה למסור את המידע החסוי לתקשורת".



המורה החשוד במעשים מגונים בתלמידות כיתה ב'



בחודש יולי האחרון הותר לפרסום שמו של שאול שמאי, המורה החשוד בביצוע מעשים מגונים בתלמידות כיתה ב' בבית ספר בצפון תל אביב, המשטרה גבתה עדויות מארבע תלמידות ובידיה שמות של תלמידות נוספות שעל פי החשד נפלו קורבן למעשיו של שמאי. כמו כן נאספו מצלמות האבטחה שבבית הספר, לרבות אלה מוצבות במסדרונות ובחצר בית הספר ואף בכיתת הלימוד וזאת במטרה להתחקות אחר מעשיו שמאי.



 במשטרה טוענים כי בטרם הוגשה התלונה נגד החשוד, המורה נגע במהלך השיעורים במספר תלמידות באופן שאינו ראוי. כבר בשעות הראשונות של החקירה נוספו מספר מתלוננות וחלקן טרם תוחקרו על ידי חוקרי ילדים.

בא כוחו של שמאי, עו"ד שי רודה, מסר לאחר הדיון האחרון בעניינו כי "מרשי ממשיך להכחיש את החשדות נגדו בעניין ביצוע עבירות פליליות וטוען כי נגע באותן תלמידות במסגרת 'מעשים אבהיים'". לדבריו, לא ביצע את המעשים בסתר אלא מול תלמידים ותלמידות נוספים בכיתה, כך שלא היה לו מה להסתיר ובוודאי לא הייתה לו כוונה פלילית, לטענתו". 

המורה החשוד שאול שמאי. צילום: אבשלום ששוני