יפן פנתה הלילה (שישי) למועצת הביטחון של האו"ם, בבקשה להאריך בחודש את המנדט של הוועדה המיוחדת שמונתה כדי לחקור את השימוש בנשק הכימי בסוריה. לפניה היפנית, קדמה פניה של הרוסים שלא נתקבלה, מפני שלא זכתה לכמות הקולות הנדרשת בכדי לעבור בוועדה. מדובר בפעם העשירית שרוסיה פונה למועצה בנושאים הקשורים למלחמת האזרחים בסוריה, מאז שהחלה.



זוועה בסוריה

כזכור, הוועדה לאחר המתקפה הכימית באידליב, באפריל האחרון, ובמידה והצעת יפן לא תתקבל, המנדט של הוועדה צפוי לפוג במהלך היום. בתחילת חודש אפריל פורסם תיעוד מזעזע, בין היתר שורות של גופות של ילדים שמתו בעקבות ההפצצה, אשר הונחו זה לצד זה. על פי הדיווחים בסוכנות הידיעות AFP, מאות בני אדם נפגעו בעיר חאן שיחון, צפונית מערבית לעיר אידליב, בעקבות תקיפה שבוצעה שלוש פעמים, על פי הדיווחים על ידי מטוסי קרב, בהם ככל הנראה היו גם פצצות שהכילו גז סארין, הידוע באפקטיביות המלחמתית שלו. השימוש בגז כמובן אסור באמנת המלחמה, אך בסוריה, כידוע, אין שום הבנות בנושא.  גם בית החולים המטפל בפצועים, כשהרופאים נאבקים על חייהם, הופצץ.



עשרות ילדים נהרגו במתקפה, ובתיעוד שצולם דקות לאחר האירוע, נראים הרבה מאוד אזרחים נשטפים ברחובות במים מתוך ניסיון לנקות מעצמם את הצריבות בעור ובפנים, ואף בכלי הנשימה. הצבא הסורי כבר הכחיש והוציא הודעה בה נכתב: "לא השתמשנו בנשק כימי ולא נשתמש בו".