סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הגיבה הבוקר (שישי) בראיון לגלי צה"ל לסגירת התיק נגד דין יששכרוף, דובר ארגון "שוברים שתיקה", שסיפר כי בשירותו הצבאי היכה פלסטיני עד ש"דימם והתעלף". הפרקליטות סגרה את התיק מחוסר אשמה. "אלה גורמים שמוציאים את דיבתה של ישראל רעה בעולם במקום לשים  דגש על הסיבה האמיתית לסכסוך: אותו טרור אכזרי שלא מקבל את הנוכחות שלנו, לא בגוש עציון ולא בתל אביב. הם עסוקים בלהיאבק במי ששומר על הביטחון שלשנו שהם חיילי צה"ל", אמרה חוטובלי בהתייחסות לפיגוע הדריסה בצומת הגוש.
"נחצה כל קו אדום בכל מה שנוגע לארגון "שוברים שתיקה", אם מישהו פה היה צריך להבין", אמרה סגנית שר החוץ. "אנשים ממחזרים את הניסיונות שבדרך כלל היו בקרב גורמים אנטישמיים בעולם, על בסיס שקרים ולא על בסיס אמת. על בסיס עדויות אנונימיות. כאשר מנסים לאמת את העדויות האלה בבית משפט- תראה מה קורה. האמת במערומיה נחשפה. אנחנו מנהלים מאבק נגד עלילות דם מודרניות".

דין יששכרוף. צילום מסך
דין יששכרוף. צילום מסך

 

חוטובלי הוסיפה כי יש "לעשות הכל" כדי שהארגון יפסיק לקבל תרומות מממשלות זרות. "אנחנו בדרך להעברת חקיקה בעניין הזה, שני חוקים להפסקת המימון הזר שהארגון הזה מקבל", אמרה. "תחתיות של שפל מוסרי כדי לקדם אג'נדה פוליטית על גבם של חיילי צה"ל. הם עסוקים בקמפיינים ברחבי העולם, הם לא מעוניינים בבדק בית. זה פשוט מעשה נבלה".