המשטרה אסרה על מורה מאחד מבתי הספר באזור השפלה מלהגיע לבית הספר שבו הוא מלמד ב- 15 הימים הקרובים וזאת לאחר שחקרה אותו באזהרה בחשד לביצוע מעשים מגונים בשתי נערות הלומדות באותו בית הספר. באמצע השבוע שעבר התלוננו התלמידות בנות 15 כי בעת שהיו בטיול שנתי, ביצע המורה שהתלווה לטיול מעשים מגונים בכל אחת מהן בנפרד ורק בדיעבד, כשסיפרו אחת לשנייה על מה שחוו, הבינו כי מדובר במעשים מגונים מצידו של אותו מורה.



לטענת המתלוננות, בשלב מסוים של הטיול ניצל המורה רגע שבו היה מנותק משאר המורים וליטף את אחת התלמידות שהגישו את התלונה נגדו. זמן קצר לאחר מכן , באותו טיול, ביצע מעשה דומה בתלמידה אחרת.



המורה מכחיש כל קשר למעשים המיוחסים לו, אולם גם כך החליטו במשטרה להורות לו שלא יתקרב לבית הספר בשבועיים הקרובים, כדי לאפשר לחוקרים לנהל את החקירה ללא הפרעה.


 


מוקדם יותר היום גזר בית משפט השלום בפתח תקווה את דינו של אלעד זאבי, מורה ומחנך בגבעת משואל, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בתלמידיו, בני פחות מ-14. כמו כן נגזר עליו לשלם פיצויים בסכום של 8,000 שקל לכל אחד מקורבנותיו. זאבי שימש מחנך ומורה לתורה בבית הספר "מורשת מנחם" בגבעת שמואל בין חודש ספטמבר 2012 לחודש יוני 2014. בתקופה זו ניצל את מעמדו וקרבתו לילדים כדי לגעת באזורים מוצנעים בגופם של שני תלמידי כיתה ב' ותלמיד נוסף בן תשע. את המעשים ביצע בשטח בית הספר, במהלך השיעור או אחריו.



במהלך המשפט ביקש הנאשם להתחשב בעת מתן העונש בהשפעה שתהיה לו על בני משפחתו, בעיקר על ילדיו ועל אמו. מנגד ביקשה התביעה מבית המשפט "להעביר מסר חד וברור ולהעניש בחומרה מי שפגע בקטינים לצורך סיפוק צרכיו המיניים". גם הוריהם של הנפגעים העידו וסיפרו, בין היתר, על השינוי הדרמטי שחל אצל בניהם, "מילד שמח ופעיל הפך בנם לילד אשר הידרדר בלימודיו, התנהגותו הפכה אגרסיבית וכעוסה, ומצב רוחו קודר", כפי שציין השופט בגזר הדין. 



בהחלטתו כתב השופט כי "הנאשם ראה בילדים טרף קל לסיפוק יצריו וניצל את העובדה שהילדים אהבו אותו, העריכו אותו ורצו לשהות במחיצתו. במעשיו ניצל את האמון שניתן בו על ידי בית הספר וההורים, אשר לא העלו בדעתם כי ילדיהם נשלחים לזרועותיו של מורה שביצע בהם עבירות מין.. אין מנוס מהשתת עונש משמעותי על הנאשם".