על רקע הדיווחים על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח להפריך את ההאשמות נגדו במהלך חקירתו השישית בתיק 1,000 (המתנות), טען הבוקר (שני) בתכניתה של אילה חסוןב-103FM, עורך דין עופר ברטל, מומחה למשפט פלילי שייצג בעבר את שולה זקן, כי "המצב הראייתי נגד נתניהו הוא לא משובח". 



לדבריו, "ההצעה לעו"ד דוד שמרון להפוך לעד מדינה הייתה צפויה והסירוב לה צפוי עוד יותר. אין מה להשוות בין שולה זקן לדוד שמרון. עדי מדינה הם אותם אנשים קרי רוח שעושים חשבון עם עצמם ומעדיפים לא להיכנס לבית הסוהר, והאפשרות השנייה היא שהם אנשים קרובים שהחשים ניצול של הבוס. אני לא חושב שאחד מהתנאים האלה מתקיימים במקרה של שמרון ונתניהו, אך הניסיון להפוך את שמרון לעד מדינה מעיד שאולי המצב הראייתי נגד נתניהו הוא לא כל כך משובח כפי שניסו לומר לנו".



 


הוא הסביר כי "מבחינה משפטית רה"מ הוא גם אחד מאיתנו, כל אחד רשאי לקבל מתנות בלבד שזו מתנה. מותר לכל אחד מאיתנו לקבל, גם אם הם מצטברים לסכומים גדולים מאוד".

לטענתו, "השאלה האם המתנות קשורות לעובדה שנתניהו הוא רה"מ, והאם במקרה שבו לא היה בתפקיד זה הוא היה זוכה לקבל את אותן מתנות. שאלה נוספת היא האם ניתנה תמורה, סוגיה חשובה מאין כמותה. ייתכן גם שנתניהו נתן ומילצ'ן לא לקח, זה בהחלט אפשרי. כדי לגלות זאת צריך להיכנס עמוק ליחסי החברות בין השניים".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן