ח"כ אורן חזן השתתף אתמול בקמפיין "די להסתה" שיזמה ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני), והצטלם עם כרזה עליה נכתב "מתייצבים לצד הנשיא ריבלין, די להסתה", למרות שיום קודם לכן תקף בחריפות את הנשיא, קרא לו להתפטר ואף הודיע כי יקדם הצעת חוק לסגירת מוסד הנשיאות. הקמפיין פורסם היום (שלישי) בהבלטה על כל עמוד השער של מעריב השבוע.



ח"כ מירב בן ארי (כולנו) הביעה תמיהה על כך וצייצה בטוויטר: "כל הכבוד לחברתי רויטל סויד אבל חייבים לומר שזה קצת פתטי לשים את אורן חזן בשער, בעיקר אחרי מופע האימים שלו במליאה אתמול”.



ההסתה נגד הנשיא ריבלין ברשתות החברתיות
ההסתה נגד הנשיא ריבלין ברשתות החברתיות


בתגובה אמר ח"כ חזן למעריב אונליין: “מה פתטי? אני תמיד אמרתי שאני נגד הסתה. אני בעד ביקורת לגיטימית, נוקבת, חריפה וחדה אבל נגד הסתה. הסתה היא עבירה פלילית שמוגדרת גם בחוק. מי שמסית צריך לשלם את המחיר ואם צריך להיות גם מאחורי סורג ובריח, אבל אנחנו חברי הכנסת וכל אזרח בציבור יש לו את הזכות להעביר ביקורת וכל מי שיעשה טעות יחטוף".
 הצ
“אני לא מצטער על הביקורת שלי", הסביר חזן. "הביקורת שלי לגיטימית. אני לא בעד לתקוף אנשים אישית, להעליב ולהשפיל אותם. אני כן אומר שמי שחטא לתפקידו ילך. אני מבחינתי אומר: הסתה - לא בבית ספרנו. אבל את הפה לא יסתמו לנו".

“מבחינתי להגן על חיילי צה"ל ועל אלאור אזריה זה קידוש השם. כל מי שיפגע בחיילינו היקרים, מחנין זועבי ועד לנשיא שטעה יזכה לשבט לשון חריף, נוקבת וחריפה. ביקורת כן, הסתה לא", הוסיף. ח"כ חזן הסביר עוד כי "בשיח הציבורי שנוצר, תמונה של הנשיא ריבלין עם כאפיה מתפרשת כהסתה. הרעיון הוא לייצר לך תחושה של אויב העם ולכן אני מרגיש לא בנוח עם הדבר הזה”. 
"רובי ריבלין טעה, איבד את הדרך וצריך להניח את המפתחות ולהתפטר מתפקידו אבל רובי ריבלין הוא לא האוייב, הוא לא השונא והוא לא הבוגד. הוא אדם שתרומתו למדינה מחד יש לה משקל ומאידך כישלונותיו, שבאים לידי ביטוי בכך שהסכים לנאום בלי דגל, בסירוב לחון את אזריה וגם בכך שהפך לנשיא פוליטי - הוא טעה, ולכן מתחתי עליו ביקורת אבל יצאתי נגד ההסתה כלפיו".
כזכור שלשום, בעקבות ההחלטה של ריבלין לדחות את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה אמר ח"כ חזן על הנשיא: "איבדת את הלגיטימיות להמשיך לכהן כנשיא המדינה! מחובתך לשמור על האחדות, וסמכותך היחידה לתת חנינה - במקרה של אזריה כשלת בתפקידך!  פספסת הזדמנות קלאסית לאחד את העם, אך במקום זאת בחרת להתעסק באכילת סופגניות ובתמונות לארכיון הפרטי שלך. רובי, טעית! שים את המפתחות ולך הביתה".