ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך הבוקר (שלישי) את תחנת המשטרה החדשה בג'סר א-זרקא יחד עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. "זמן קצר אחרי שהשר לביטחון פנים והמפכ"ל נכנסו לתפקידם, נפגשנו ואמרתי להם שאחת המשימות הראשונות שלהם היא להבטיח חוק וסדר לאזרחינו הערבים", אמר נתניהו.



"הייתי אז תחת הרושם של הקריאות, קריאות המצוקה שהגיעו", הוסיף, "הם סובלים, הם זועקים, הם רוצים שינוי. והייתי אחר כך באירוע 'מטמטם', אין מלה אחרת. בכנסת, באחת הוועדות, ישבה לידי אישה צעירה, מוסלמית, אימא, בעלה נרצח, ילדיה הקטנים מאוימים, היא ישבה לידי והיא רעדה, רעדה. והיא אמרה לי: "רה"מ, תעזור לי, תעזרו לנו. אנחנו חיים בפחד, אנחנו רוצים לחיות כמו כל אזרחי ישראל", זה עשה עליי רושם עצום משום שזה נכון, משום שהחברה הערבית היא חלק ממדינת ישראל. אין פה שתי מדינות, לא יכול להיות מדינה אחת ומדינה אחרת, מערב פרוע, עם אלימות, עם מקרי רצח, עם אי אכיפת חוק, עם תאונות דרכים שגובות מחיר בחיים טרגיים. 

"זה נכון, אנחנו רואים את העקומות, ולכן הדרישה, הבקשה, התביעה והזכות לקבל את שלטון החוק, את אכיפת החוק והסדר, כפי שנהוג בכל חלקי ישראל, בעיניי זה נראה כמשימה לאומית ראשונה במעלה. לכן שוחחנו על כך, דנו על כך פעמים רבות - ובסוף קיבלנו החלטות... התחנה החדשה הזאת בג'סר א-זרקא, תתרום רבות לביטחון הפרט, לתחושת הביטחון של האזרח, ושמירה על הסדר הציבורי בכיבוד החוק למלחמה נחושה בפשיעה, לזהירות בדרכים". 

נתניהו עם השוטרים. צילום: קובי גדעון, לע"מ

"אנחנו צריכים שיתוף פעולה ויש לנו אותו", הדגיש נתניהו, "זה אומר גם להיכנס לגני הילדים ולבתי הספר ולעשות גם מהפכה חינוכית. המשטרה היא לא אויב, המשטרה היא הידיד הגדול ביותר לתושבים ולאזרחים. השוטרים שיאיישו את התחנה החדשה כאן בכפר, הם מצטרפים לשליחות הגדולה הזאת. המפתח להצלחה שלהם טמון לא רק בנחישותם לאכוף את החוק, את כולו דרך אגב, גם את כל ההוראות בבנייה ותאונות דרכים, וכל הסדר הציבורי הנדרש. 
"אני מבקש לומר מילה כללית על המדיניות שלנו ביחס לאזרחינו הלא יהודים. אנחנו פועלים לטובת תושבי ואזרחי כל המדינה, יהודים ולא יהודים. לפני שנתיים החלטנו בממשלה על השקעה חסרת תקדים. ההשקעה הקודמת הגדולה ביותר במגזר הלא יהודי הייתה של מיליארד שקל, ממשלה קודמת בהנהגתי. הפעם קיבלנו החלטה על 15 מיליארד שקל, סכום שאין לו שום הקבלה בתולדות מדינת ישראל. והכוונה להשקיע ביישובי המגזר הערבי בתשתיות, בתחבורה, בתעסוקה, בחינוך, ברווחה, וכן, כפי שאתם רואים היום, בשיטור". 
"המטרה הייתה לצמצם את הפערים ולתת לכל אזרחי המדינה את האפשרות להיות חלק מסיפור ההצלחה הכביר שנקרא מדינת ישראל", אמר נתניהו,"הם כבר רואים את ההצלחה הזאת, היא הצלחה שכל העולם מתרשם ממנה, ואפילו רוצה להיות חלק ממנה. אבל לי חשוב שכל ילד וילדה, כל ילד וילדה, יהודים ולא יהודים, כל ילד וילדה בישראל, תהיה להם את האפשרות להיות חלק מההצלחה המסחררת הזאת. היום אתם מקבלים את ההוכחה שאנחנו לא רק מחליטים ומבטיחים - אנחנו גם מקיימים... אנחנו נמשיך לעבוד למען כל אזרחי מדינת ישראל. אין לנו ארץ אחרת".

אלשיך: "לכל ציבור צרכים משלו"
 
השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר כי "החלטתי עם ראש הממשלה לעשות כל מאמץ ולשפר באופן דרמטי את היחסים בין המשטרה למגזר הערבי וכן לחולל מהפכה בביטחון האישי של אזרחי ישראל הערבים. מהפכה שבסופו של דבר ירוויחו ממנה כל אזרחי מדינת ישראל. תחנות אלה הן רק חלק מתכניתנו הרחבה להגברת הנוכחות המשטרתית בתוך היישובים ולהעמקת השירות של משטרת ישראל לכלל התושבים. להנהגת היישובים הערבים ולממשלת ישראל יש מטרות משותפות שהן ביטחון אישי והצלת  חיים".
 
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, הוסיף ואמר ש"מזה תקופה ארוכה, אנו ממוקדים בהעמקת השיטור במגזר הערבי. היום, 54 שנה לאחר שהישוב ג'סר א-זרקא הוכרז כמועצה מקומית, התכנסנו כאן לחנוך בו נקודת משטרה. בתכנית האמו"ן (אסטרטגיה, מניעה ומיקוד ניהולי) קבענו כי כל תא שטח ימקד את הטיפול בבעיותיו הוא, היות ולכל ציבור צרכים משלו. הבעיות במגזר הערבי הן שונות וייחודיות, ומשימתנו להתמקד בהן ולתת פתרון הולם, עבור האזרח הערבי. פתיחת תחנת משטרה חדשה משמעותה עוד הנגשה ועוד התאמה לצורך הקהילתי. בהזדמנות זאת, אני קורא לאיכותיים ביותר מבני המגזר, לבוא ולהצטרף לשורות המשטרה, כי לכל קהילה יש מקום במשטרת ישראל. הצטרפו אלינו כדי לחולל את השינוי".

משטרת ג'סר שהחלה לפעול לפני כחצי שנה, נותנת שירותי משטרה ל-14,000 תושבי הכפר במהלך כל שעות היממה. לדברי מפקד מחוז חוף, ניצב עמוס יעקב, מיקומה של משטרת ג'סר נבחר להיות בלב ליבו של הכפר, מתוך מטרה להעצים את הנוכחות המשטרתית באזור ולהעניק תחושת בטחון אישי לתושבים.