שר הביטחון אביגדור ליברמן התראיין הערב (שלישי) לתוכנית "לפני החדשות" של אודי סגל ולוסי אהריש, המשודרת ב"רשת", והתייחס למגוון נושאים בשיח הציבורי - מפרשת הצוללות ועד סירובו של נשיא המדינה ראובן ריבלין לחון את החייל היורה אלאור אזריה והסיבות לרצונו להגדיל את תקציב הביטחון.



"עוד לפני יותר מחצי שנה הצבעתי בקבינט על השינויים המהותיים באזור, שהצריכו שינויים בתקציב", אמר ליברמן. "יש לנו אויב חדש, יש נשק מדויק שלא ידענו קודם. חל שינוי דרמטי שאני לא יכול לפרט, שמחייב היערכות שונה". עם זאת, הוא הבהיר כי אין מקום לדאגה או לפאניקה, ואנו נמצאים בתקופה שקטה מבחינה ביטחונית. "מדינת ישראל נהנית מרמת הביטחון המירבית גם בעולם המערבי. כשאתה רואה את כמות התיירים, זה בזכות השקט. אך חובתי בתור שר הביטחון להצביע על הפרצות ולהתריע". 



"מה שראיתי מהאופוזיציה, אני עדיין רואה כשר הביטחון"



כשנשאל על החלטתו של הנשיא שלא לחון את אזריה, ענה ליברמן כי "יש לזכור שמדובר בחייל מצטיין ומחבל שבא להרוג, אני חושב שאזריה ומשפחתו שילמו מחיר כבד ברמה האישית והמשפחתית, ומבחינת החברה, עדיף להשאיר את הפרשה מאחורינו מהר ככל האפשר"



בנוגע לאמירתו של קודמו בתפקיד, משה יעלון, כי אם התנהלותו של אזריה תשתרש בצה"ל, יש סכנה כי נהפוך לצבא של כנופיות. ליברמן דחה את האזהרה והבהיר: "זה לא כנופיות, זה חיילי צה"ל. אני התקוממתי כששר הביטחון עמד על במת הכנסת וציטט תחקיר מבצעי. מדובר במי שהיה רמטכ"ל ושר הביטחון, והוא מתייצב נגד חייל".



"עדיף להשאיר את הפרשה מאחורינו". אזריה. צילום: אבשלום ששוני



"גם מבחינת התקדימים, גם סגן דניאל פינטו משנת 1979 וגם קו 300 חננו את האנשים ועברו הלאה, זאת פרשה כואבת ומחלקת, והיום אני דואג לחברה הישראלית". כשנשאל שר הביטחון על ההסתה נגד הנשיא, ומה תפקידו בנושא. "אני רואה את ההשפעה של הפרשה, אבל אני לא חושב שאני שותף להסתה. יש הסתה פרועה נגד ריבלין, אין מקום להסתה. אני מוקיר מעריך ומכבד את הנשיא והחלטתו".



כאשר נשאל ליברמן, האם תפקידו כשר ביטחון שינה את נקודת מבטו, הוא ציין כי "צריך לכבד את התפקיד, ותפקידו של חבר אופוזיציה שונה מתפקידו של שר הביטחון, אבל מה שראיתי שם, אני עדיין רואה מכאן"



"אין מקום להדלפות, חזקת החפות שמורה גם לראש ממשלה"



בנוגע לפרשה 3000, בה נחקר הקשר בין רכישת שלוש צוללות וכלי שיט נוספים ממספנת "טיסנקרופ" הגרמנית, כאשר במהלך תיווך העסקה עברו דמי שוחד, אמר ליברמן כי "נושא הצוללות הוא הכי פשוט. כל ישיבות הקבינט מוקלטות, ואני מניח שהחוקרים בדקו את ההקלטות. יעלון אמר לאחרונה שהוא חשד שיש נגיעה של שחיתות בעסקה בפברואר, אך הוא עזב את תפקידו רק בסוף מאי, איפה הוא היה? כל הספקות צצו אחרי שהוא עזב את משרד הביטחון".
 
ליברמן יצא בביקורת כלפי ההדלפות מחקירות והבהיר: "יש דבר אחד ברור - אין מקום להדלפות, אני הגשתי בג"צים נגד הדלפות במקרה שלי, בכל מה שקשור לתדרוכים והדלפות, אין לזה מקום. חזקת החפות שמורה גם לראש הממשלה. בואו נסתכל על ההרשעה של השר לשעבר סטס מסז'ניקוב.  בניגוד לכותרות, הוא הורשע רק בניגוד עניינים, אבל צריך להפיק לקחים, גם אני".

לבסוף התייחסה המראיינת לוסי אהריש לסיסמת הבחירות של ישראל ביתנו - "רק ליברמן מבין ערבית", ופנתה אליו בשפתה, אך הוא לא הבין את דבריה.  לאחר שהיא העירה על כך שר הביטחון הודה שהוא לא מדבר ערבית, ואמר כי כוונתו הייתה כי הוא "מבין איך צריך להתנהל במזרח התיכון. מה שאנחנו רואים באזור זה שלא אנחנו הסכנה, אלא דאעש, אל קאעידה, איראן וחיזבאללה".