מועצת העיר דימונה הצביעה הערב (שלישי) בעד הדחתה של ממלאת מקום ראש העיר, אילנה אזולאי. במהלך הישיבה טענה אזולאי כי ראש העירייה בני ביטון אינו ראוי לתפקידו, אך על פי דיווחים מהישיבה, היא "התחננה שלא ידיח אותה". בעד הדחתה של אזולאי הצביעו תשעה חברי מועצת העיר, ארבעה התנגדו וחברת מועצה אחת נמנעה.



מעיריית דימונה נמסר, כי להדחתה היו שתי סיבות עיקריות; הראשונה, עימותים מקצועיים בינה לבין הפקידות הבכירה בשני התיקים שהחזיקה - חינוך ורווחה. שם, לטענת העירייה, אזולאי התערבה בהחלטות מקצועיות ללא צורך. בנוסף לכך, האשימו בעירייה את ממלאת המקום ב"חוסר לויאליות ובחתרנות".  גורמים בעיריית דימונה מסרו ל"מעריב", כי "אזולאי נהגה להסתובב במקומות ולהצהיר שהיא זו שעשתה את בני ביטון לראש עיר, ושהיא רואה עצמה מתמודדת על התפקיד".


בני ביטון
בני ביטון


"אדם אלים, מטריד וחסר גבולות"

ההדחה מהווה שיא בעימותים שבין ראש העיר לממלאת מקומו, שרק אתמול התלוננה כי ביטון נהג להטריד אותה מינית. על פי טענותיה, ראש העיר נהג לפנות אליה ולומר לה "אולי תהיי המאהבת שלי?" בראיון שנתנה אמש לחדשות 10 אמרה אזולאי כי "מדובר באדם מטריד, אלים חסר גבולות, שלא בחל בשום אמצעי כדי לפגוע בי כאישה", סיפרה אזולאי לחדשות עשר. אזולאי הגישה תלונה למשטרת באר שבע, אליה צירפה הקלטה מישיבה סגורה עם ביטון, ממנה עולה כי השתמש במילה "מאהבת" כדי להדוף ביקורת שהטיחה לעברו.

"אחרי שהיה ממדר אותי ומבודד אותי, הוא היה מביא אותי למפגשים של בוררות. אז הוא היה מתנצל ואומר בקול רם שהוא אשם ולא יעשה את זה יותר. הוא היה ניגש אלי כשהייתי עומדת לצאת החוצה והיה מצמיד את הראש שלו לאוזן שלו ושואל אותי - 'אולי תהיי המאהבת שלי?'", סיפרה. לדבריה, היא היתה בכל פעם מזועזעת מחדש. "חשבתי למה הוא התכוון, הרגשתי מושפלת ומבוהלת. ברוב המקרים פחדתי לספר את זה לאנשים".

תגובת ראש העיר בני ביטון, כפי שפורסמה בנשדר: "ערב החלטת מועצת העיר על שלילת תוארה כמשנה לראש העיר של הגברת אזולאי, היא פונה למשטרה באקט תמוה ומריח רע של סחיטה פוליטית, בליווי תיאורים שלא היו ולא נבראו. אותה גברת פנתה בחודשים האחרונים לרבנים ולאישי ציבור בתחנונים שיבואו לדבר על ליבו של ראש העיר להשאירה בתפקידה. חמור וכואב שהגענו לעידן שבו מנוצלת הרגישות החברתית להטרדות מיניות ככלי לסחיטה פוליטית וציבורית".