ההתנגדות - והנקמה של הקואליציה: ח"כ בגין (ליכוד)  הודח מוועדת הפנים של הכנסת בעקבות העמדה שהביע הבוקר (שלישי) לפיה על "חוק ההמלצות" של ח"כ דוד אמסלם לחול רק על חקירות שיחלו לאחר אישורו. במקומו מונה ח"כ דוד ביטן (ליכוד), יו"ר הקואליציה. את ההודעה מסר במליאת הכנסת יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש (ליכוד).  ח"כ בגין אמר בתגובה: "הודעה זו אינה על דעתי". החוק מעורר המחלוקת מבקש למנוע מהמשטרה להגיש את המלצתה בסיומה של חקירה, כנהוג היום. 



בגין אמר מוקדם יותר בדיון בוועדת הפנים על חוק ההמלצות: "בחוק הזה בנוסח שמונח לפנינו אין הגדרה של תאריך תחילתו ואני מציע למלא את החסר בדרך הבאה: החוק יחול על חקירות שיתחילו לאחר פרסומו". זו הפעם השנייה שח"כ בגין מודח מוועדה בכנסת. הוא הודח בעבר מוועדת החוקה בגלל התנגדותו ל"חוק ההסדרה".



בני בגין במליאה. צילום: מרק ישראל סלם
בני בגין במליאה. צילום: מרק ישראל סלם



יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, תקף את הדחתו של ח"כ בגין ואמר: "נתניהו נוקם בח"כ ערכי שמסרב לתמוך בחוק פרסונלי ומושחת. ראשי סיעות הקואליציה, זה הזמן לומר לראש הממשלה: "עד כאן". 

ביטן לאופוזיציה: "אתם דו פרצופיים"

לאחר שחברי הכנסת מן האופוזיציה תקפו את הליכוד על ההדחה, עלה ח"כ ביטן להגיב: והתייחס לטענה שבגין הודח רק בגלל עמדתו: "גם איתו אין לי רוב, אבל הוא לא יכול להצביע נגד הסיעה בהצבעות חשובות". עוד אמר יו"ר סיעת הליכוד, כי "יש עמדת סיעה וזה לא פחות חשוב מדברים אחרים, אחרת אי אפשר לנהל את הכנסת ואת הסיעות". יו"ר הקואליציה אמר כי בעוד שבועיים הוא יחזיר את בגין לוועדה. 

ביטן אף תקף את חברי האופוזיציה על הצביעות שלהם, לדבריו. הוא הזכיר לאנשי יש עתיד את חברת הכנסת לשעבר עדי קול, שהודחה ע"י יאיר לפיד מחברותה בוועדות לאחר שנמנעה בהצבעה על חוק המשילות, בניגוד לעמדת הסיעה. לחברי המחנה הציוני, הזכיר ביטן את האיום של אבי גבאי להדיח את ח"כ זוהיר בהלול מהמפלגה. 

אתמול דנה ועדת הפנים של הכנסת בחוק ההמלצות להכנה לקריאה ראשונה. לקראת הדיון אמר יו"ר הועדה ויוזם החוק, ח"כ דוד אמסלם: מה שקורה כאן זה דבר חמור. גם המשטרה וגם הפרקליטות מנהלים דה לגיטימציה נגד הכנסת. התפקיד שלי כיו"ר ועדת הפנים הוא לפקח על עבודת המשטרה ובמקום לאפשר לי עשיית עבודה פרלמנטרית תקינה, מתכנסים מפכ"לים לשעבר עם המפכ"ל הנוכחי ומציעים לחקור אותי על עבירה של ניסיון סחיטה ואיומים. הזוי!". 
 
אמסלם הוסיף: "חוק ההמלצות יתקן עוול ארוך שנים שפגע ופוגע במאות אלפי אזרחים הנושאים על גבם את אות הקין של המלצה לכתב אישום ונאלצים להתמודד עם הבושה ובעיקר עם המבוכה וההשלכות החמורות של התווית הנוראית הזאת. אותם אנשים נאלצים להילחם בכוחות עצמם על חפותם וצדקתם במשך כמה שנים, עד שהפרקליטות מחליטה בעניינם ואת זה אנחנו רוצים לתקן".