שני מנהלי עמותה שעסקה לכאורה בתיווך מול משרד החינוך לקבלת מלגות לתלמידים, נעצרו היום (רביעי) בחשד שהונו את המשרד, בסכומים הנאמדים בכשני מיליון שקלים, שעה שחילקו את כספי המלגות שהיו מיועדים לתלמידות באולפנות ובמדרשות לאברכים במגזר החרדי. החלוקה התבצעה בניגוד למטרות שלשמן יועדו, תוך שהם משאירים סכומים עצומים ברשות עצמם.
החקירה החלה לפני מספר חודשים, עת הוגשה תלונה במחלק ההונאה של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז ירושלים על ידי נציגי אגף האכיפה במשרד החינוך. מהתלונה עלה החשד, כי כספים המיועדים למוסדות חינוך בהן מדרשות ואולפנות, לא הגיעו ליעדם ועל פי החשד כאמור הועברו על ידי מנהלי העמותה לידיהם של עשרות אברכים.
20 מהאברכים עוכבו גם הם לחקירה במשטרה, שמנסה לבדוק האם ידעו על מקורם של הכספים והאם שיתפו פעולה עם מנהלי העמותה להונות את משרד החינוך. החוקרים פשטו על משרדי העמותה ובתיהם של המעורבים , אספו מחשבים, מסמכים ועשרות המחאות בסכומים הנאמדים בעשרות אלפי ש"ח, והחליטו החוקרים לבצע את מעצרם של שני מנהלי העמותה כאמור.

נציין כי עם קבלת התלונה השתמשו החוקרים באמצעים טכנולוגיים להתחקות אחר עקבות החשודים ובמהלך החקירה הסמויה נאספו ראיות הקושרות אותם לעבירות המיוחסות להם. החשודים והאברכים הובאו ליחידה המרכזית בירושלים, שם נחקרו בחשד ל'קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות', 'קשירת קשר לפשע' ו'הלבנת הון'.
נבהיר כי החקירה העלתה חשד לפיו שימשו שני מנהלי העמותה גורם מתווך בין מסגרות חינוך שונות לבין משרד החינוך  ובתוך כך קיבלו כספים המיועדים לטובת אותם מוסדות לשימוש כמלגות חינוך עבור התלמידים.

בפועל, הכספים לא הגיעו ליעדם, ונבדק חשד כבד לפיו התחלקו המנהלים בכספים והעבירו חלק נכבד מהם לאברכים חרדים. עוד עולה כי החשודים פעלו בשיטה זו במשך כשלוש שנים, והיקף ההונאה מוערך בכשני מיליון שקלים.