לקראת פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הסיעות החרדיות בנושא עבודות הרכבת בשבת, כונסה היום (רביעי) ישיבה שהוגדרה "ישיבת חירום" בה השתתפו ראש הממשלה, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר העבודה חיים כץ ושר התחבורה ישראל כ"ץ. בשיחה הוצגה עבודת תחזוקה גדולה שצפויה רכבת ישראל לבצע בשבת. השר ליצמן אמר בתחילת הישיבה כי "זה נושא חשוב לנו, אנחנו לא נוותר עליו". בהמשך אמר כי איום ההתפטרות עדיין נמצא על השולחן. 

בתגובה השר חיים כץ אמר "לא יכול להיות שההנהגה החרדית תכתיב כאן הדברים, כשירצו יבטלו את מה שסוכם מראש. אם צריך ללכת על זה לבחירות, נלך".

בישיבה הועלתה האפשרות כי גם בשבת הקרובה יבצעו את העבודות עובדים ששבת הוא אינו יום מנוחתם. על כך אמר ליצמן כי "זה לא פתרון, זה היה חד פעמי". בהמשך אמר כי החרדים אינם מסכימים שזה יהיה הסידור מעתה והלאה והם מבקשים לדעת עד כמה העבודות הצפויות הן קריטיות לביצוע בשבת. 

שר התחבורה ישראל כ"ץ הגיע לפגישה עם חוות דעת של הייעוץ המשפטי במשרד התחבורה, המציינת כי כל הסמכויות לעבודה בשבת נתונות בידיו של שר העבודה והרווחה ועל כן אין ביכולתו להתערב במשבר. הערב צפויים נתניהו והשרים דרעי וליצמן לדון בנושא בפגישה שנקבעה מראש כדי למנוע משבר נוסף. 

בתוך כך, מתברר שבתוך הסיעות החרדיות עצמן יש מחלוקת לגבי המשבר. בעוד השר ליצמן מאיים כי להתפטר, יו"ר ועדת הכספים וחבר סיעתו, ח"כ משה גפני סבור כי המוקד צריך להיות עבודת המרכולים בשבת. אל גישתו של גפני מצטרף גם שר הפנים אריה דרעי, שסבור כי יש למקד את הכוחות בכל הנוגע לפתיחת העסקים בשבת. על פי גישת דרעי וגפני, התיקון בחוק שעות עבודה ומנוחה אמור לספק את הפתרון כאשר בין שיקולי שר העבודה והרווחה לאשר עבודות בסוף השבוע תובא גם קדושת השבת.

כזכור ביום שישי, הודיע ליצמן לראש הממשלה כי אם יתבצעו עבודות הרכבת בשבת הוא יתפטר מהממשלה בתחילת השבוע. ברגע האחרון סוכם כי את העבודות יבצעו עובדים ששבת הוא אינו יום מנוחתם, גויים.