על רקע הדחתו של ח"כ בני בגין (הליכוד) מוועדת הפנים, בעקבות רצונו ש"חוק ההמלצות" יחול רק על החקירות שיתקיימו לאחר העברת החוק, הציע הבוקר (חמישי) יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את מקומה של הסיעה בוועדה לבגין, זאת מכיוון, לדבריו, ש"יש גבול לאיומי נתניהו". מלבד זאת הוא הוסיף כי "אנחנו נקים מפלגת אחדות לאומית עם הליכוד והעבודה", הצהיר כי "נתניהו הוא האסון שלנו", ואמר כי "אם נצטרך להפעיל כוח מול איראן בסוריה - זה יקרה".



"בני בגין אמר בתוך ישיבת הוועדה שאין לו בעיה עם חוק ההמלצות, אבל הוא לא יכול לחול על חקירות שמתקיימות כרגע", הסביר לפיד, ותקף: "חוק ההמלצות הוא לא חוק, אלא ניסיון סחיטה של ממשלת ישראל. על זה בני בגין דיבר אתמול".



בני בגין. צילום: מרק ישראל סלם
בני בגין. צילום: מרק ישראל סלם



בשלב זה הוא הודיע שסיעתו תציע לח"כ שהודח את מקומה בוועדה המדוברת. "תקליטו - יש עתיד מציעה בזאת לבני בגין את המקום שלנו בוועדת הפנים. אני אדבר איתו היום והוא מוזמן לקבל את המקום שלנו ואת זכות ההצבעה שלנו, כי יש גבול לאיומי נתניהו. למה הוא הודח? כי בליכוד אין היום מקום לאנשים הגונים. אני לא מוכן להתעסק בעצמי - יש פה ענייני עבריינות, נתניהו הוא האסון שלנו". 



לטענתו, "זו לא מלחמה בין אופוזיציה לקואליציה, ועל זה בני בגין דיבר אתמול - לא על שמאל וימין, אלא על ערכים של שלטון חוק והגינות במדינת ישראל. וח"כ דודי אמסלם עומד מולו בכנסת כמו בריון ומכניס לבגין, המבוגר ממנו בהרבה שנים, את האצבע לתוך העין ומאיים עליו". 



אמסלם במליאה. "בריון". צילום מסך
אמסלם במליאה. "בריון". צילום מסך



בתוך כך, הוא התייחס גם לדבריו של שר הבריאות יעקב ליצמן, שטען כי לא ישב עמו באותה קואליציה. "ישבתי בממשלה ולא נכנענתי לאף אחד, אני לא מפחד ממנו. אם ננצח בבחירות והוא ימשיך להתעקש אז יזיזו אותו".



מלבד זאת, הוא טען כי "אם לא יהיו עבודות בשבת אז יהיו במהלך השבוע פקקים אדירים שישתקו את כל המדינה. ליצמן ראה את  ביטול השוויון בנטל וקיבל תאבון. יש ערכים ויש עקרונות. גם לציבור החילוני יש ערכים ואידאולוגיות ודברים שהוא מאמין בהם". 



רה"מ. "הוא האסון שלנו". צילום: מרק ישראל סלם
רה"מ. "הוא האסון שלנו". צילום: מרק ישראל סלם



כמו כן, הוא הגיב גם לנטייתו של יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי לכיוון המרכז הפוליטי, זאת על רקע הצהרותיו האחרונות בנושא אי פינוי התנחלויות. "יש עתיד הוקמה לאנשי מרכז. וכל פעם שאני רואה אנשים שהולכים למרכז זה טוב לנו. יש דבר כזה ערכים ארגוניים. הערך מספר אחד אומר שבין טובת המדינה לבין טובת יש עתיד - טובת המדינה תמיד קודמת. אני לא מכיר את אבי גבאי מספיק טוב בשביל לחוות את דעתי על האותנטיות שלו, אבל הליכתו למרכז היא תהליך טוב. אני רוצה שאנשים יקיימו תרבות פוליטית פה שעוסקת במהות".



נושא נוסף שאליו התייחס לפיד הוא התבססות איראן בסוריה. לדבריו, "אתמול רוחאני וארדואן התארחו אצל פוטין ובעצם הם הולכים לנו על הראש. יש פה סוריה חדשה. בניגוד למה שגורמי המודיעין חזו - אסד מתבסס בסוריה בגבולותיה המקוריים. אנחנו לא הצלחנו למנוע מכך שהאיראנים יקבלו רגליים על האדמה סמוך לגבול הישראלי, וזה אומר שנצטרך לפעול מול איראן בתוך סוריה. בדבר הזה אתן גיבוי מפה עד וושינגטון לרה"מ. ישראל לא תרשה לאיראן להתבסס בסוריה, לא יהיו בסיסים איראנים במרחק עשרה קילומטר מהגבול ואם צריך הפעלת כוח, זה יקרה".