רצח הוא לעולם לא מוצדק, אבל לפעמים הסיבות שמובילות לביצועו הן כל כך בזויות, עד שלגמרי אפשר להפסיק להאמין במין האנושי. לאחרונה, גבר רצח שותף לדירה, רק בגלל שהרס עוגת יום-הולדת שקנה לשותף אחר. במהלך הדיון הראשוני בבית המשפט, סיפר קרלוס גונזלס-אוליבר, מניו-בריטאן, קונטיקט, שדקר למוות את שותפו כהגנה עצמית.

על פי ה-Hartford Courant, אוליבר, 41, בדיוק חזר הביתה מהעבודה עם עוגת יומולדת שקנה לשותף אחר, כשהבחין בקורבן שיכור לחלוטין. לטענתו, הוא החל לקלל אותו ולהתגרות בו ללא כל סיבה. בשלב כלשהו הוא החל לרדוף אחרי עם גרזן ואז לקח את העוגה, הרס אותה והחל לזרוק אותה לכל עבר. כשהקורבן סיים להתעלל בעוגה, הוא חזר לנסות לתקוף את אוליבר, שבאקט של הגנה עצמית לקח סכין מטבח ודקר את השותף פעם אחת. לאחר מכן התקשר לאחיין שלו, וזה הסיע אותו למלון דרכים.
 

קרלוס גונזלס-אוליבר. צילום: משטרת ניו-בריטאן, קונטיקט
קרלוס גונזלס-אוליבר. צילום: משטרת ניו-בריטאן, קונטיקט



אבל הסיפור של אוליבר עמד בסתירה עם ממצאים ועדויות שנצברו במהלך החקירה נגדו. העובדה שאוילבר דקר את הקורבן בגבו, לא התיישבה עם עדותו, והעידה על כך שלפחות בשעת הרצח הקורבן לא ניסה לתקוף אותו. בנוסף לכך, לאוליבר יש עבר פלילי של איומים ותקיפה שהצטברו במהלך 20 שנים. גם עדויות של עדי ראיה החלישו את סיפורו של אוליבר. "הייתי למעלה ושתיתי בירה עם חבר, והאיש הזה השתגע", סיפר חבר של הקורבן שמתגורר בבניין המגורים של אוליבר.

"הוא התחיל לזרוק עוגה על הקירות ועל הרצפה, הוא גם צעק. חבר שלי (הקורבן) החל לקלל אותו. הם היו במטבח. לא ראיתי את הדקירה אבל שמעתי את החבר שלי גונח ונופל ארצה". השופטת גזרה על עליו מאסר בערבות של מיליון דולרים, שם יאלץ לשהות עד הדיון הבא ב-7 לדצמבר. אלא אם כן יצליח לגייס את הסכום האדיר, כמובן.