עובדי מפעל נגב קרמיקה בירוחם, בליווי ההסתדרות, פנו היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז בבקשה תקדימית, לפיה הנהלת המפעל תחויב למסור אותו לרוכש עתידי שיפעיל אותו על כלל עובדיו –כשהוא נקי מכל חוב ושיעבוד. מאחר שרוכש חדש טרם אותר, ביקשו בין היתר העובדים מבית המשפט שיחייב את ההנהלה לשמר את המפעל במצבו הנוכחי, למשך תקופת ביניים, ובמהלכה לשלם את שכר העובדים.



בבקשה נטען כי "רוכשי המפעל (קבוצת רוכשים בראשות איש העסקים יריב לרנר) הפרו את ההתחייבויות שנתנו במעמד הרכישה. התחייבויות אלו הביאו לזכייתם ברכישת החברה שהייתה בהקפאת הליכים, ולהעדפתם על פני רוכשים אחרים". בנוסף לכך, נטען בבקשה כי "הפרת ההתחייבויות הסבה נזק קשה מאוד לעובדי המפעל", ואילו "העברת המפעל בתנאים הנדרשים בבקשה שהוגשה היום, עשויה להביא לתיקונו".



כזכור, ביום שלישי השבוע החליט בית הדין לעבודה המתירה להנהלת המפעל להתקדם בהליך פיטורי העובדים ולזמנם לשימועים, לאחר שצווים שיפוטיים מנעו זאת ממנה לאורך כשישה שבועות. מההסתדרות נמסר היום כי כבר בימים הקרובים יוגשו לבית הדין הארצי לעבודה כתב ערעור ובקשה לעיכוב ביצוע.



מנגב קרמיקה נמסר בתגובה: "הרוכשת והחברה דוחים מכל וכל את הטענות המופיעות בבקשה. מדובר בבקשת סרק וניצול ציני של הליכי משפט. הבקשה הוגשה אחרי שבית הדין לעבודה אישר את סגירתו של המפעל .הרוכשת עומדת בכל המחויבויות שהיא לקחה על עצמה וסגירת המפעל הייתה צעד הכרחי אחרי שבמשך תקופה לא ניתן היה להביא לשיקומו והמשך הפעלתו היווה סיכון לקבוצת נגב כולה ול-550 העובדים ברחבי הארץ".