מיכאל לוי הודה במסגרת הסכם טיעון כי הרג את שי שירזי, בנו של העבריין ריקו שרזי, בכיר בעולם התחתון המכונה "הנסיך". פרקליטו, עורך הדין דורון נוי, התייחס לדברים בשיחה עם ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM וסיפר על מרשו: "מיכאל הוא בחור בן 30, נשוי, לא איזשהו עבריין בכיר בעולם הפשע. היו לו מספר הסתבכויות עם החוק אבל לא משהו דרמטי שהאיש הודה ברצח במסגרת הסכם טיעון".





"לפי חומר הראיות בתיק", טען עורך הדין, "התקיים סכסוך משמעותי בין שי שירזי ז"ל לבין לוי". כשנשאל מה היה הקושי הראייתי שהקשה להוכיח כי מרשו הוא הרוצח סיפר: "מרשי הודה ברצח רק בהסכם הטיעון, טענו שמיכאל לוי ביצע מעקב אחרי שי שירזי בעוד שאנחנו הצלחנו להראות כי הנסיעה שלו לרמת השרון הייתה מקרית ולא על מנת לרצוח את שירזי".



עוד אמר עורך הדין, כי "זה לא עניין של חובות ולא עניין של סכסוך כספי. איש לא יבצע מעשה כזה בגלל חוב לא משמעותי שכזה. הניסוח בכתב האישום התייחס לסכסוך כספי וזה לא נכון. המניע בתיק הוא חלש מאד ונבנה מתוך שמועות ולא מתוך ידיעה ולכן זה לא הגיע להכרעה של פסק דין ובית משפט. כל הקונספירציה על המעקב לא הייתה מאוששת. היו מצלמות אבטחה שתיארו נסיעה לרמת השרון אך במהלך העדויות בבית המשפט נשאלה המשטרה כיצד הוחלט שהיה מדובר במעקב וטענו שנבע מהתכתבות כלשהי באינסטגרם עם בחורה כלשהי".



כשנשאל האם מרשו חושש מכניסה לכלא השיב עורך הדין: "הוא כבר בכלא שנה וחצי והוא לא חושש. זה לא דבר חדש בשבילו. זה לוקח זמן לעבור מאגף עצורים לאגף אחר. הוא לא חושש לביטחונו. ישנם בבית סוהר המון אסירים עם מקרים דומים. יש המלצה חמה של בית המשפט כי שירות בית הסוהר גם יעביר אותו תהליך שיקום".


אחרי עורך הדין עלה לשידור סגן ניצב בדימוס טל פיקרביץ', לשעבר מפקד היחידה המבצעית של יחב"ל וראש הזרוע המבצעית של ימ"ר מרכז, ששפך אור על חייו והתנהלותו של שי שירזי ז"ל. "אני לא חשוב ששי כונה 'הנסיך' אלא הוכיח לכולם שהוא אינו כמו אביו. כששי שירזי נקרא לדגל הוא גם הגיע והתעמת, גם בקטטות לא פשוטות שבגללן הורשע בהריגה וישב בכלא. זה בדיוק מה שמאפיין אותו, הוא היה דמות מאד מורכבת ומלאה בניגודים. מצד אחד אם פוגשים אותו ברחוב לא ניתן לסמן אותו כעבריין אך כשצריך הוא יוצא לפעול ולא מתבייש לכלכך את הידיים. הוא היה איש מאד חכם בייחוד בתחום המחשבים שהקדים אפילו אנשים שלנו במערכת. ישנה דוגמה שמעולם לא פורסמה על כך שמענו כי שי מחזיק בביתו קובץ עם מידע רלוונטי לראיות המשטרה, אנחנו המשטרה ניסינו לפתוח את הקובץ בעזרת האנשים שלנו, הקובץ הגיע לאנשים ברמות הכי גבוהות של פריצת מידע בניסיון לגשת אליו, שי היה זה שהצפין את הקובץ שעד היום בעצם לא נפתח".

כשנשאל כיצד שי התייחס לשוטרים סיפר: "אין ספק שהוא ירש מאביו את הכבוד והג'נטלמניות, הוא ידע כיצד להתנהל איתנו וכיצד לא להחמיר את המצב, הוא קיבל גם כבוד בהתאם. בסוף כולנו בני אדם ולא משנה במה אדם מואשם, אם לא הוכחה אשמתו הוא מבחינתו אינו אשם. כשאדם עצור וכל יום מובא לחקירה נוצרים גם יחסים אינטימיים עם הבלשים והשוטרים. אני ישבתי לא פעם עם אבא שלו וסיפרתי על המשפחה שלי, הכל בפרופורציות הנכונות".



עריכה: איתמר זיגלמן