ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר במעונו בפעם השביעית בפרשות 1000 ו-2000, ככל הנראה כבר במהלך השבוע הקרוב או לכל המאוחר בשבוע שלאחר מכן. החוקרים ינסו לסיים את חקירת תיק המתנות ויעסקו יותר בפרשה 2000 - שיחות ראש הממשלה עם נוני מוזס. בינתיים, בימים אלה עושה צוות החקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, מאמצים קדחתניים רגע לפני סיכומה של החקירה בפרשת המתנות כדי למצוא ראייה חותכת ומשמעותית שתספיק לגיבוש סעיף אישום של שוחד נגד נתניהו. במקרה שכזה, שנראה כרגע רחוק מהמציאות, תייחס המשטרה לארנון מילצ'ן עבירה של נותן שוחד.

אמנם טרם התגבשה החלטה סופית בעניין, אבל נראה כי ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, מעדיף להסתפק בציפור שיש לו ביד ולייחס לנתניהו עבירות של הפרת אמונים וקבלת טובות הנאה ולא של שוחד. במקרה כזה, לא יוגש כתב אישום נגד מילצ'ן והתיק בעניינו ייסגר.

"קיבלתי מחזיק מפתחות בתמורה"
בתיק 1000 מסתמכת המשטרה בעיקר על עדותה של הדס קליין, עוזרתו האישית ויד ימינו של מילצ'ן. קליין גוללה בפני החוקרים את השיטה וההתנהלות לפיה נהגה משפחת נתניהו בהזמנת מתנות מוגדרות החל מסיגרים, שמפניה ורודה ותכשיטים מחנות של שטרן בבורסת היהלומים. כפי שפרסמנו כבר במעריב מספר פעמים, כשקליין רכשה את השרשרת לפי בקשת הגברת נתניהו והעבירה אותה אליה כפי שתואם מראש, פנה נתניהו בעצמו אל משרדה של קליין ונזף בה על כך שרעייתו נפגעה כיוון שלא הביאו את הסט המושלם שכלל צמיד ועגילים. לאחר שנועצה בבוס שלה מילצ'ן, חזרה קליין לחנות התכשיטים היוקרתית והשלימה את רכישת שני הפריטים הנוספים וגם אותם מיענה אל משפחת נתניהו.

קליין, הוסיפה וציינה כי למילצ'ן, שתחילה העביר את המתנות כעניין של מה בכך, כבר לא היה נעים מראש הממשלה בשל מעמדו בלבד, והוא לא אהב את הרעיון אבל השלים איתו בעל כורחו. בשלב מסוים הוא צירף אליו את ג'יימס פאקר שהשתתף ברכישת המתנות ולו רק מתוך הבושה. קליין הבהירה כי הבוס שלה לא קיבל שום תמורה בעד המתנות וכי הוא לא ציפה לקבל תמורה. "זה התחיל במערכת יחסים חברית אבל זה גלש מעבר לזה", סיפרה לחוקרים.
מילצ'ן, שמסר עדות והפך לנחקר, נחשד בעבירה של נותן שוחד, אולם צוות החקירה מבין עתה כי המיליארדר מבעלי ערוץ 10 לשעבר, לא קשור לעבירות של שוחד בשום אופן. "כשהחוקרים אמרו שהוא קיבל תמורה וניסו לטעון שראש הממשלה סידר לו את הוויזה הבינלאומית הוא פשוט כעס ואמר לחוקרים "קיבלתי מחזיק מפתחות בתמורה" - ולו רק כדי להבהיר ולהמחיש להם שלא היה לו כל עניין או ציפייה לקבל תמורה.

"אישום בשוחד ישרת בעיקר את נתניהו"
גורמים המעורים בפרטים מספרים כי "יש לנו את הראיות למתנות בכמות שהיא מעבר לסבירה ומספיק בכך כדי להבין שמדובר בנורמה התנהגותית בלתי תקינה של ראש הממשלה. יחד עם זאת, קשה יהיה לקחת סיכון ולהאשים את ראש הממשלה בעבירת שוחד כי אז ייתכן והתיק לא יחזיק דיו ויקרוס והחקירה כולה תרד לטמיון. ההערכה היא כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה שי ניצן, יצטרכו לגבש החלטה האם להגיש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אישום בגין עבירת שוחד, או להסתפק ברף הנמוך של העבירות ולייחס לו עבירות של הפרת אמונים וקבלת טובות הנאה. במקרה כזה יוגש כתב רק נגד עובד הציבור ומילצ'ן יצא נקי. ישנם בצוות החקירה שמעריכים כי אם יתעקשו ללכת על עבירה של שוחד זה ישרת בעיקר את נתניהו, שיוכל להוכיח שלא ניתנה תמורה ובכך לגנוז את התיק כולו".
אותם גורמים מוסיפים, כי "מילצ'ן איתן בעמדתו שלא ציפה לתמורה בעבור המתנות ומבחינתו זה התחיל במערכת יחסים חברית, גם אם היא גלשה מבחינת הכמויות. הוא עצמו מתעקש של קיבל תמורה ומכאן שאין שוחד. הדברים האלה נלקחים בחשבון לפני סיכום החקירה. במידה וזה ילך לעבירות של קבלת טובות הנאה והפרת אמונים זה ייוחס רק לראש הממשלה כעובד ציבור".