ארגון המורים הודיע אתמול בערב כי השיבושים במערכת החינוך יימשכו וכי היום בבוקר (שישי) הושבתו הלימודים בחינוך העל יסודי בבתי הספר ובישיבות התיכוניות שתחת אחריות של רשת 'בני עקיבא' - בכיתות י'-יב'. עם זאת, התברר כי רוב תלמידי מוסדות החינוך הללו, שמונים כ-70 ישיבות תיכוניות ואולפנות בכל רחבי הארץ, הם חברים בתנועת הנוער, ובימים אלה ממילא לא מגיעים ללימודים בשל הכנות לאירוע "שבת ארגון" של התנועה בסוף השבוע הקרוב.



בנוסף לכך, חלק ניכר ממוסדות חינוך אלו ממילא אינם מקיימים לימודים בימי שישי. לפיכך, נראה כי בארגון המורים בחרו להשבית דווקא מוסדות אלה, שגם כך אינם פעילים במתכונת רגילה, כדי לצמצם פגיעה בתלמידים. בארגון המורים לא הגיבו רשמית לכך.



"שבת ארגון" היא אירוע השיא של תנועת בני עקיבא, שמתקיים לאחר חודש של פעילות אינטנסיבית של חניכי התנועה, המדריכים והפעילים. הם מקיימים בין השאר פעילויות במסגרת "לילה לבן" בין יום רביעי לחמישי, ומוסדות החינוך של רשת בני עקיבא מאפשרים לפעילים בתנועה לא להגיע ללימודים בימים חמישי ושישי שסמוכים ל"שבת הארגון".

בימים האחרונים משבית ארגון המורים את החינוך העל יסודי - כל יום במספר ערים שונות. אתמול לא התקיימו לימודים בבתי הספר התיכוניים בתל אביב, ירושלים ובאר שבע ואתמול התקיימה שביתה בערים אילת, אשדוד, עכו ובחיפה. שלשום התקיימה שביתה כללית בכל התיכונים ברחבי הארץ.

בארגון המורים טוענים כי הם ממשיכים בעיצומים עקב חוסר ההתקדמות במשא ומתן עם משרד האוצר ובשל התבצרות האוצר, כלשונם, בעמדותיו וסירובו להגיע להסכם בתום לב ומתוך רצון לקדם את מעמד המורה ותנאי העסקתו.