פרקליטות המדינה  החליטה בשישי האחרון להגיש כתבי אישום בפרשת התרומה האסורה לכאורה ליצחק הרצוג, בפריימריז על ראשות העבודה ב-2013 בהן התמודד מול שלי יחימוביץ, כך הותר הערב (שבת) לפרסום. באותה מערכת בחירות ניצח הרצוג וזכה בראשות מפלגת העבודה. נציין כי הפרקליטות, שרק לפני מספר חודשים החליטה לגנוז את תיקי החקירה נגד הרצוג עצמו בנימוק של העדר ראיות מספיקות, החליטה להגיש כתבי אישום נגד מי שהיה ראש מטה הבחירות שלו שמעון בטאט וכן נגד איש העסקים גלעד רמות. הודעה נמסרה לשני הנאשמים ולבאי כוחם.

נבהיר כי בהודעתה, הפרקליטות הציעה לשני הנאשמים כביכול, לאחר שעברו הליך שימוע, לחתום על הסדר טיעון לפיו יודו בעבירה של אי מסירת מידע למבקר המדינה. לאחר קבלת תסקיר שירות מבחן תבקש המדינה להשית עליהם מאסר על תנאי, קנס כספי ועבודות שירות למען הציבור. מההחלטה עולה, כי רמות העביר באמצעות תאגיד שנמצא בבעלותו, תרומה אסורה כביכול, על סך 40 אלף שקלים. כל זאת, על פי הנטען, כדי לממן קמפיין הכפשה נגד יחימוביץ.
כידוע על פי החוק נאסר על תאגידים להפריש תרומות לטובת מערכת בחירות ותרומה זו לא נרשמה כך עולה ולא דווחה למבקר המדינה. במהלך החקירה, רמות כפר בכך שהעביר את התרומה לטובת קמפיין ההכפשה נגד יחימוביץ, וטען שסבר כי הוא משלם שכר טרחה לעורך דין שהבטיח לו ייצוג משפטי. אולם, בפועל הוא העביר את הכסף ללא ידיעתו לטובת קמפיין ההכפשה נגד יחימוביץ כביכול.

עו"ד דניאל חקלאי פרקליטו של איש העסקים גלעד רמות מסר בתגובה כי "מר רמות הנו איש עסקים מוערך ששילם בשנת 2013 שכר טרחה לעורך דין תמורת ייצוג משפטי בתחום חברות הסיעוד (שהנו אחד התחומים בהם עוסק מר רמות). הוא לא ידע שעורך הדין יטען מאוחר יותר שהסכום ששולם (40 אלף שקלים) הנו תרומה אסורה לקמפיין הבחירות של מר יצחק הרצוג לראשות מפלגת העבודה".
הוא הוסיף: "נכון שמר רמות תמך במועמדות מר הרצוג לראשות המפלגה בשנת 2013, כאשר נערכה התמודדות על תפקיד היושב ראש בין מר הרצוג לבין חברת הכנסת שלי יחימוביץ'. עם זאת, הוא מכחיש שתרם תרומה אסורה, הוא מכחיש שביצע עבירה פלילית כלשהי והוא מתכוון לכפור באשמה במסגרת משפטו הפלילי. אנו נכפור אפוא באשמה ונפעל כדי שמר רמות יזוכה בתום משפטו הפלילי".