תחרות זה טוב: שביל חוצה ישראל חדש, בנוסף לזה הקיים היום, שיהיה הן לאורכה והן לרוחבה של ישראל יוכשר בשנים הקרובות בהשקעה של כעשרה מיליוני שקלים. הממשלה צפוייה לאשר היום (ראשון) את התכנית שיציג שר התיירות יריב לוין. השביל שאמור להפוך לחלון ראווה של מדינת ישראל, יכלול דרכים אתגריות ותיירותיות, שימחישו את הגיוון הנופי של הארץ. על פי ההחלטה הצפוייה, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי יעמוד בראש צוות, שיכלול את המשרד לפיתוח הנגב הפריפריה והגליל, קק"ל ורשות הטבע והגנים לצורך גיבוש הצעה מפורטת לתכנית, אשר תתוקצב על ידי משרד התיירות. זו הפעם הראשונה בה הממשלה לוקחת חלק בפרויקט מהסוג הזה.

במשרד התיירות ציינו שעל רקע שבירת שיא כל הזמנים בכניסות תיירים בשנה האחרונה והצורך לגוון ולהרחיב את אפשרויות הטיול בישראל – הדרך המוצעת תאפשר למנף את התיירות בכל רחבי הארץ. הגיוון המרתק יכלול את צפון הארץ המאופיין בנופים ירוקים ומאגרי מים, דרום הארץ המאופיין בנוף מדברי ודרך שתאפשר ללכת בין אתרים קדושים וחוף הים.

תהיה תחרות? שביל ישראל הקיים. צילום:דב גרינבלט
תהיה תחרות? שביל ישראל הקיים. צילום:דב גרינבלט
"הפוטנציאל הכלכלי של תיירות שכזו לפריפריה היא משמעותית ויש בה כדי להביא לפריחה של חדרי אירוח, מקומות הסעדה ואטרקציות תיירותיות", צויין בדברי ההסבר להחלטה – "בפריפריה ההישענות הכלכלית על התיירות היא כעל תשתית תעסוקתית ומקור הכנסה מרכזי. לכן, ממשעות גיבוש תכנית כוללת לדרך שכזו היא הכרחית על מנת לסייע ולקדם את הפריפריה ובכך מדינת ישראל תוכל ליהנות מצמיחה בתיירות הנכנסת".

במשרד התיירות ציינו עוד שהניסיון העולמי מראה, כי שבילים תרמילאים מהווים אטרקציה תיירותית במדינות רבות, שהשכילו למנף משאבי טבע לשבילים ארוכים ומתוחזקים ברמה גבוהה ואותם שבילים משווקים ברחבי העולם.
התכנית גם תכלול את חיבור הדרכים החדשות לשבילי ישראל לאופניים, שילוט והכוונה לצד מידע תיירותי מקצועי, חיבור לתשתיות חשמל, מים ותחבורה ותכנון מתחמי לינה לאורך המסלול לצד שיווק הדרך החדשה ברחבי העולם.