המשבר במפעל 'נגב קרמיקה' נמשך. ההסתדרות הגישה היום (ראשון) ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת בית הדין האזורי לסגור את המפעל ולפטר את עובדיו. במקביל לערעור, ההסתדרות הגישה גם בקשה לעיכוב ביצוע ולקיום דיון דחוף על מנת לעצור את הליכי השימועים שבהם החלה ההנהלה, עד להחלטה אחרת של בית המשפט.

בהודעת הערעור טוענת ההסתדרות כי בית הדין האזורי שגה כשלא פתח מחדש את המפעל, והעניק בכך להנהלה יתרון בלתי הוגן שהתבטא בכישלון המשא ומתן. ההסתדרות טוענת גם כי לא הוכח משפטית שהמפעל מצוי בקשיים כלכליים המחייבים סגירתו, כי אם רק, לכל היותר, שפעילות הייבוא כדאית יותר כלכלית להנהלה, עניין שהיה ידוע לה כבר במועד רכישת המפעל. 
ההסתדרות מצביעה על השתלשלות האירועים התמוהה מן המועד שבו נרכש המפעל בידי הנהלתו הנוכחית, ועד לסגירתו חודשים ספורים מאוחר יותר, בהפתעה וללא הידברות, כמשקפת חוסר תום לב קיצוני של הנהלת המפעל, שמסב לעובדים ולעיר ירוחם נזק עצום ושיש למנעו.

 

כאמור, במקביל לערעור הוגשה גם בקשה לעיכוב ביצוע ולקיום דיון דחוף, על מנת שבית הדין הארצי יתלה את הליכי השימועים שבהם החלה ההנהלה, עד להחלטה אחרת מצידו. את ההסתדרות מייצגים בהליך עורכי הדין אלעד מורג ויערה צישינסקי, מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בראשות עו"ד איריס ורדי.

בשבוע שעבר פנו עובדי המפעל לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בבקשה תקדימית, לפיה הנהלת המפעל תחויב למסור אותו לרוכש עתידי שיפעיל אותו על כלל עובדיו - כשהוא נקי מכל חוב ושיעבוד. מאחר שרוכש חדש טרם אותר, ביקשו בין היתר העובדים מבית המשפט שיחייב את ההנהלה לשמר את המפעל במצבו הנוכחי, למשך תקופת ביניים, ובמהלכה לשלם את שכר העובדים. 
 
בבקשה נטען כי "רוכשי המפעל (קבוצת רוכשים בראשות איש העסקים יריב לרנר) הפרו את ההתחייבויות שנתנו במעמד הרכישה. התחייבויות אלו הביאו לזכייתם ברכישת החברה שהייתה בהקפאת הליכים, ולהעדפתם על פני רוכשים אחרים". בנוסף לכך, נטען בבקשה כי "הפרת ההתחייבויות הסבה נזק קשה מאוד לעובדי המפעל", ואילו "העברת המפעל בתנאים הנדרשים בבקשה שהוגשה היום, עשויה להביא לתיקונו".