לא רק חברי הכנסת דוד אמסלם ודוד ביטן לא אהבו את השלטים שהונפו בהפגנה בפתח תקווה במוצאי שבת בה הם הושוו לקופים. בספארי ברמת גן החליטו לצאת דווקא להגנתם של הקופים שהופיעו בכרזות.



"שוב אנחנו נתקלים בהשוואות המנסות לעלוב באישי ציבור באמצעות השוואתם לבעלי חיים", כתבו בפוסט בדף הפייסבוק, "הפעם אלו קופי הקפוצ'ין שזכו לככב על שלט בהפגנה לצד שני חברי כנסת. אנחנו חייבים לצאת במחאה נגד המחאה – אי אפשר להעליב בני אדם באמצעות השוואתם לבעל חיים כלשהו, בטח ובטח שלא לקופי הקפוצ'ין החכמים".



"הקפוצ'ין, הם בין מיני הקופים היחידים בטבע שמשתמשים בכלים", ממשיך דף הפייסבוק לצאת להגנתם, "לפיצוח אגוזים, לחיטוט בסדקים (כדי להבריח לטאות למאכל) ואפילו לחפירה כדי למצוא שורשים. היכולות המוטוריות העדינות שלהם בולטות ביחס לקופים אחרים, ובעבר אף היו שנעזרו בהם כקופי נחייה לבעלי מוגבלויות".



שלט בהפגנה בפתח תקווה. צילום מסך מטוויטר



"אז אנחנו מבקשים", הם פונים לציבור הרחב, "יש הרבה דרכים לעלוב ולהעליב, בואו נוציא את בעלי החיים מהמשוואה, יותר מזה – בואו ננסה לקיים דיון פוליטי בלי לנסות לפגוע באף אחד – לא בפוליטיקאים, לא בציבור, ולא בבעלי החיים".



במוצאי שבת התקיימה שוב ההפגנה השבועית בפתח תקווה. במהלך המחאה הונפה כרזה שהכילה צילומים המשווים את חברי הכנסת דוד ביטן ודודי אמסלם לקופים. אלדד יניב, ממארגני המחאה בפתח תקווה, התייחס היום ב-103FM למקרה וטען: "אני לא אחראי על הדברים שנאמרים בהפגנה כפי שאתם לא אחראים על דבריו של שפטל ברדיו שלכם. זו מדינה חופשית, אני דווקא חושב שביטן ואמסלם הם רחפנים שביבי מפעיל מבלפור. אני נגעל מהכרזה הזו כפי שאני נגעל משפטל. במרחב ציבורי בו אנחנו נמצאים אנשים מניפים כל מיני שלטים וזכותם להיות 'עם חופשי בארצנו'".

"זה לא בסדר", אמר עוד, "אני לא מסתתר משום אחריות, לא אני ולא מני נפתלי מארגנים את ההפגנה אלא רק קוראים לאנשים לצאת ולהפגין. אנשים מגיעים להפגנה כבר 53 שבועות והפכו לחלק ממנה. אתם מעדיפים להתעסק ב'טרללת' ולא בדברים החשובים, גם שבוע הבא יהיה שלט אידיוטי אחר".
ח"כ אמסלם עצמו אמר ב--103FM על הכרזות שהונפו כי "נראה לך שהיו מציירים את אמנון אברמוביץ' ולפיד כשני קופים? ברור שלא. אני בז לאנשים הללו, לכתבים שמנסים להכפיש את שמי כדי שישמש לסטריאוטיפ הגזעני שלהם, אנחנו נמשיך לעשות את העבודה שלנו ולשרת את עם ישראל, שיתפוצצו".