חוק ההמלצות מתקדם בחקיקה: ההצבעה שהייתה מתוכננת להבוקר (שני) על אישור חוק ההמלצות לקריאה ראשונה נדחתה פעמיים, בשל דרישת 'כולנו' להחיל שינויים בהצעת החוק בטרם יאושר בקריאה ראשונה. מאחורי הקלעים התנהלו מגעים קדחתניים בין יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם ויו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן, כשלחדרו של אמסלם הוזעק גם ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ.
 
ב'כולנו' ביקשו להכניס להצעת החוק שינויים, כך שהמשטרה תוכל להגיש המלצות בסיום חקירה, גם בחקירות המתנהלות כיום - כלומר החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לבסוף כחלון ויתר והושגה פשרה הקובעת כי אסור יהיה לפרסם המלצה בכל התיקים, כולל בחקירות ראש הממשלה המתנהלות כעת, אולם היועץ המשפטי לממשלה יוכל לפנות למשטרה ולבקש המלצה כדי לגבש חוות דעת - אך היא לא תפורסם. ההצעה עברה בוועדת הפנים ותועלה היום אחר הצהריים לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.
 
על פי הנוסח שאושר אתמול בוועדת השרים לחקיקה, על המשטרה ייאסר להגיש המלצות בתום חקירה בתיקים שלהם יש פרקליט מלווה, כלומר - בתיקים של אנשי ציבור, ובכלל זה ראש הממשלה בנימין נתניהו. הצעת החוק צפויה לבוא בסופו של דבר לאישור ועדת הפנים ולאחר מכן כמתוכנן לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

במהלך הדיון הסוער ביקשו חברות הכנסת יעל כהן פארן ויעל גרמן מיו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם להסביר מה עשה אצלו בחדר ראש לשכת ראש הממשלה בשעות שקדמו להצבעה על החוק. אמסלם סירב להתייחס לגופו של עניין וענה: "הוא עשה שניצלים וחתך סלט".

לעומתו, יו"ר הקואליציה דוד ביטן ניפק הסבר אחר: "יואב הורוביץ הגיע אלי לא כדי לדון בחוק ההמלצות אלא כדי לדון בבקשה של ח"כ גפני לקדם את החוק של שר העבודה שיוכל לשקול שיקולים של מסורת ישראל בעת מתן אישורים לעבודה בשבת".

"דאגנו להפריד בין הגשת ההמלצות לפרסומן"


יו"ר סיעת 'כולנו' ח"כ רועי פולקמן התייחס לפשרה שהושגה והגן על עמדת יו"ר מפלגתו: "ועדת הפנים אימצה את דרישתנו למנוע שהחוק יחול רטרואקטיבית באופן מלא. ליועץ המשפטי תהיה אפשרות לקבל המלצת משטרה בכל מצב, כפי שדרשנו. דאגנו להפריד בין ביצוע החקירה והגשת ההמלצות לבין הפרסום ובכך להבטיח את ההליך התקין מבחינת המשטרה והפרקליטות. הוכחנו שוב שמפלגת כולנו עומדת לצד שלטון החוק, ושלא נאפשר חקיקה שתפגע בשוויון בפני החוק. השותפות הקואליציוניות אימצו את העקרונות שחשובים לנו ושמעוגנים בהסכם הקואליציוני".

לפני כשבועיים עברה בקריאה טרומית הצעת החוק המבקשת לאסור על המשטרה לפרסם את המלצותיה לאחר חקירה, זאת בתמיכה 52 חברי כנסת למול 42 מתנגדים. ההצעה של חבר הכנסת דודי אמסלם (ליכוד) אושרה בוועדת השרים לחקיקה יומיים קודם לכן. ההצעה הביאה עמה סערה ציבורית וחששות מצד מבקרים שטענו כי היא פוגעת בדמוקרטיה ומגנה אישית על ראש הממשלה המצוי בחקירות המתנהלות בתקופה זו.