כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב אונליין", ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ מונה היום (שני) כחבר בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת.  פריג’ יחליף בתפקיד את יושבת ראש המפלגה, זהבה גלאון, שפרשה לאחרונה מהכנסת, וישמש בתפקיד כנציג מרצ בוועדה היוקרתית. הודעה על המינוי מסר הערב יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש. כך יהפוך ח"כ פריג' לח"כ הערבי השלישי אי פעם לכהן בועדה היוקרתית ביותר במשכן. קדמו לו ח"כ לשעבר האשם מחמיד וח"כ לשעבר טאלב אבו סאנעה.



"עבורי זה תהליך טבעי. אני חבר כנסת במדינת ישראל ולא בשום מדינה אחרת וביטחון המדינה חשוב לי בדיוק כמו לכל אזרח ישראלי אחר", אמר הערב ח"כ פריג' למעריב אונליין. "אני אביא לוועדה את האני מאמין שלי ואת תפיסת עולמי. הנושא הראשון שאבקש לעלות על סדר יומה של הועדה הוא חוסר המיגון של האוכלוסיה הערבית בצפון המדינה ובדרומה. הם היו חשופים בעבר לירי טילים אבל הם לא ממוגנים ולא ממוקלטים. אני מתכוון להעלות את הנושא על שולחן הועדה".
 
עוד אמר כי כחבר במפלגה שחרטה על דגלה את נושא המשא ומתן המדיני והצורך להגיע לשלום עם הפלסטינים ועם מדינות ערב בכוונתו להעלות את הנושאים המדיניים לדיון בועדה. "התהליך המדיני והסכם שלום יביאו לביטחון וביטחון יביא לשלום", הסביר ח"כ פריג'. הוא אמר גם כי הוא מתכוון לקחת חלק פעיל בסיורים של הועדה המתקיימים במקומות שונים ברחבי הארץ ובכלל זה בבסיסי צה"ל.


כזכור, בתחילת החודש נודע ל"מעריב אונליין" כי מתנהלים מגעים פנימיים במרצ לגבי מחליפיה של גלאון בוועדות החוץ והביטחון והכספים בהן היא כיהנה, ונודע כי ח"כ פריג’ מועמד מוביל לתפקיד נציג הסיעה בוועדת החוץ והביטחון היוקרתית.

ישיבה של ועדת חוץ וביטחון. צילום: מרק ישראל סלם
ישיבה של ועדת חוץ וביטחון. צילום: מרק ישראל סלם


גורמים בכירים במרצ אישרו אז כי פריג' הוא המועמד המוביל לשרת בוועדה היוקרתית. פריג’ עצמו אמר למעריב אונליין: "הנושא עוד לא נסגר סופית. אם אכהן בוועדת החוץ והביטחון, לא אראה את עצמי כערבי החבר בוועדה, אלא כחבר מפלגת וסיעת מרצ שימשיך לייצג את האמת שלו בנושאים כמו זכויות האדם בשטחים ובמדינה". יו”ר סיעת מרצ ח”כ אילן גילאון הוזכר כמי שימלא את מקומה של גלאוון בוועדת הכספים.

כזכור, גלאון התפטרה מהכנסת לפני כחודש וחצי. לדבריה, היא עושה זאת כדי שתוכל להקדיש את החודשים הקרובים לתפקידה כיו״ר מרצ ולשנות את שיטת הבחירות ולהנהיג פריימריז פתוחים. במכתב לחברי וחברות המפלגה כתבה גלאון: ״מרצ לא יכולה להתקיים כמועדון סגור שמתעלם מכם - המצביעים והתומכים שלה - וחוסם את האפשרות של כוחות נוספים לקחת חלק במאבק שלנו להזרים דם חדש בשמאל״. היא הוסיפה: "״אני אוהבת את הכנסת, אבל את מרצ אני אוהבת יותר, ואני יודעת שאם מרצ לא תיפתח - מרצ לא תהיה. לשמאל יש קהל רחב וגדול בהרבה ממספר האנשים שהצביעו למרצ".