עסקת המיזוג בין בנק מזרחי-טפחות לבנק איגוד יוצאת אל הפועל. בעלי השליטה של בנק מזרחי הודיעו הבוקר (שלישי) לבורסה כי הגיעו להסכמה על רכישת כל המניות של אגוד, שצפוי להתמזג אל תוך הבנק. הדיווח נחתם על הסמנכ"ל ידי משה לארי, מנהל החטיבה הפיננסית, וניסן לוי, מנהל החטיבה לתכנון, תפעול ונכסי לקוחות. 



בעלי השליטה של בנק אגוד, אשר מחזיקים כ-75 אחוזים מהשליטה בבנק, שלמה אליהו משפחות לנדאו, מנור ויעל אלמוג-זכאי, חתמו על ההסכם, כשבעלי המניות יקבלו גם הם אפשרות למכור את השליטה שלהם. בסופו של דבר יישארו שבעה בנקים בישראל, לאחר שאגוד צפוי להיעלם מהמפה. ישנם עדיין מספר מכשולים, כשהעובדים הם המכשול הגדול ביותר, אך ההערכה היא כי בסופו של דבר הצדדים יגיעו לעמק השווה".



במצגת שהוצגה לבורסה פורטו ההכנסות של הבנקים, בה נכתב כי "אנחנו מעוניינים לשפר את כושר התחרות של קבוצת מזרחי טפחות מול הבנקים הגדולים, וזאת ללא צורך בגיוס הון נוסף. מדובר בעסקה פיננסית אשר צפויה לגלם רווחיות נאותה. אגוד מציג תנודתיות ברווח ושיעורי תשואה להון נמוכים לאורך שנים וסובל מיעילות תפעולית נמוכה לאורך זמן". 

לאחר מכן הבהיר הבנק את הכוונות לפיטורי חלק מהעובדים של אגוד: "המיזוג יהיה מלווה בהשקעת משאבים כספיים ובהליכי התייעלות שיכלול התאמות במצבת כוח האדם, התאמות במערך הסינוף ויחידות המטה והסבת נתונים ממערכת איגוד למערכת מזרחי טפחות. חלק מעובדי אגוד ייקלטו בבנק הממוזג, לצורך תמיכה בפעילותו. מערך הסינוף של אגוד מונה 36 סניפים. עסקת הרכישה עשויה לאפשר השגת סינרגיה בזכות מיזוג סניפי מזרחי טפחות וסניפי אגוד. 
להערכת הבנק, מיזוג אגוד עם מזרחי טפחות עשוי ליצור סינרגיה תפעולית אשר תוביל להגדלת כושר התחרות של הקבוצה".
בקבוצה גם לא חוששים מהאפשרות לפיה הבנק יסבול מתהליך הסתגלות ארוך: "אגוד מהווה פחות מ-20% מגודלה של קבוצת מזרחי טפחות. לאור זאת, תהליך המיזוג יכול להיעשות מבלי לשבש את קידום התכנית האסטרטגית של מזרחי טפחות, תוך שמירה על התרבות הארגונית הייחודית של מזרחי טפחות".

בתוך כך, 1,200 עובדי אגוד יפגינו כנגד ההחלטה לפטר חלק מהם, וישביתו את הבנק החל מהשעה 10:00 בבוקר. העובדים טוענים כי העסקה התקיימה בלי להתייעץ איתם. מוועד העובדים נמסר כי "המיזוג רע לעובדים, רע לציבור הרחב, ומשרת רק את הטייקונים במשק. אנחנו לא ניתן לבנק ישראל וקבוצת עופר לבצע כך את העסקה".

כזכור, בחודש שעבר נודע כי שלמה אליהו, המחזיק ב־27% ממניות הבנק, קיבל את היתר הפיקוח על הבנקים לדחות את מכירת אחזקותיו מסוף נובמבר לסוף דצמבר 2017. יצוין כי אליהו נאלץ למכור את מניותיו, מכיוון שהוא מחזיק במקביל גם בשליטה על חברת הביטוח מגדל.