דוברת המשטרה, תת ניצב מירב לפידות השתתפה היום (שלישי) בפאנל בכנס אילת לעיתונות, ושם התייחסה לנושאים רבים בשיח הציבורי, בהם חוק ההמלצות, חקירות נתניהו, אירוע הדריסה באום אל-חיראן, ועוד. בנוגע לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסבירה הדוברת מדוע הציבור נחשף יותר לחקירת תיק המתנות, מאשר לקשריו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס ואמרה כי : גם מבחינה משפטית קשה להוכיח בעיה חוקית בתיק הזה", והוסיפה כי "עד שהחקירה בתיק לא תסתיים הציבור לא צריך להיות מעודכן". 


 בנוגע לאירוע הדריסה, בו נהרגו שוטר יס"מ ארז עמדי לוי ויעקוב אלקיעאן, עמדה לפידות על עמדת המשטרה הרשמית וטענה כי למרות סימני השאלה שהציגה התקשורת, במשטרה עדיין רואה באירוע כפיגוע. "עד היום מעולם לא שינינו את גרסתנו, אנחנו מאמינים שזה היה פיגוע, וניתן למח"ש לסיים את חקירתה. גם היום, כשאנחנו יודעים את כל מה שאנחנו יודעים, אנחנו לא יכולים לספק תשובה אחרת למה שקרה. אנחנו כמשטרה מעולם לא שינינו את גרסתנו". 

פיגוע או תקלה מבצעית? זירת האירוע באום אל חיראן, צילום: דוברות המשטרה
פיגוע או תקלה מבצעית? זירת האירוע באום אל חיראן, צילום: דוברות המשטרה




"שמנו לנו יעד לשמור על טוהר החקירה"



 
מצד שני, תקפה לפידות את "חוק ההמלצות", שעבר אמש בקריאה ראשונה בכנסת, ואוסר על המשטרה לפרסם את המלצותיה בסיום חקירת תיק ואמרה כי הוא פוגע במעמדם של חוקרי המשטרה. "ראשית אנחנו כבר 4 שנים לא מפרסמים המלצות, בסוף כשחוקר יושב מול נחקר הוא צריך לדבר בראיות, לא רלוונטי אם החוקר מאמין או לא לנחקר, כשאת לוקחת את התפקיד של החוקר ולוקחת לו את עניין הסיכום את הופכת את החוקר למידען".

עוד הוסיפה לפידות: "שמנו לנו יעד לשמור על טוהר החקירה, בלי הדלפות, ברגע שאני מחליטה איזה מידע יוצא ואיזה לא, כבר אז אני עושה מניפולציה על המידע, ואז הייתה נוצרת מלחמת פינג פונג מול הנחקר, לכן גם במחיר שבו אנחנו מפסידים נקודות מול הנחקר אנחנו מבחירה לא נשתתף במשחק הזה, אני לא מכחישה ולא מאשרת, אני לא אאשר את הדברים, הצלמים עומדים יום שלם בחוץ כי אני לא אגיד להם מתי הנחקר מגיע".