שר החינוך נפתלי בנט הצהיר היום (רביעי) במסיבת עיתונאים של משרד החינוך, בה השתתף גם מנכ"ל המשרד שמואל אבואב, כי ממבחני המיצ"ב, שנערכו לאחרונה, עולה כי ישנו שיפור ניכר במקצועות המתמטיקה והמדעים. מלבד זאת, הכריז השר כי ישנה מגמת צמצום פערים, הניכרת בין דוברי העברית לדוברי הערבית בכל תחומי הדעת.



במסיבת העיתונאים טען שר החינוך ויו"ר הבית היהודי כי במתמטיקה נרשמה עלייה של 12 נקודות בהשוואה לשנה שעברה בכיתות ה', בעוד שבמדעים יש עלייה של 23 נקודות ביחס לשנת 2016 בכיתות ח'. עליות נוספות נרשמו גם במקצועות האנגלית לכיתות ח' וערבית לכיתות ה'.



לעומת זאת, ארבעה מקצועות נותרו ללא שינוי של ממש בהשוואה לשנה שעברה, כאשר במסגרת זו ניתן לציין את מקצועות האנגלית לכיתות ה', עברית לכיתות ח', מתמטיקה לכיתות ח' ועברית לכיתות ה'.



בנט ואבואב. צילום: אבשלום ששוני
בנט ואבואב. צילום: אבשלום ששוני



התלמידים נשאלו DO במסגרת מבחן המיצ"ב על תחושת המוגנות שלהם בביה"ס, ועל מעורבות באלימות. מתשובותיהם עולה כי בבתיה"ס היסודיים 10 אחוזים מהתלמידים היו מעורבים בסוג של אלימות, בעוד שבחטיבות הביניים תשעה אחוזים מהם, ובתיכונים שמונה אחוזים. 



במקרי האלימות כלפי מורים לא נרשמה עליה, אלא רק בתחושות האיום שהרגישו המורים. בתשובה לשאלה "האם אתה חושש מפגיעה פיזית", בבתי הספר היסודיים ארבעה אחוזים מהמורים השיבו בחיוב, בעוד שבחטיבות הביניים ענו כך 11 אחוזים.



מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי "המשרד מיישם את התוכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה. אנו מבצעים תוכניות חומש רחבות היקף בפריפריה הגאוגרפית והחברתית ומעמיקים את התקצוב הדיפרנציאלי, והנתונים מראים שאכן נרשם צמצום פערים בין המגזרים". הוא הוסיף כי "לצד זאת, המיצ"ב מחדד את הצורך בביצוע התוכנית המקיפה שגיבשנו לטיפול בבעיית האלימות כלפי עובדי ההוראה".



שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "תוצאות המיצ"ב לשנת תשע"ז מצביעות על כך שהחזקים התחזקו, והחלשים התחזקו עוד יותר. רואים צמצום דרמטי בפערים כמעט בכל פרמטר המיצ"ב, שמביא בשורה של ממש לתלמידי הפריפריה והמגזר הערבי".



הוא הוסיף כי "כשנכנסתי לתפקיד לפני שנתיים ראיתי חובה מוסרית לעשות הכל כדי לתת לכל ילד הזדמנות ונקודת פתיחה שווה. פרויקט הדגל של מתמטיקה 'חמש יחידות' חלחל גם למקצועות המדעים ולגילאים נמוכים יותר".