עימות בין ישראלים לפלסטינים ביו"ש: קבוצת בני נוער שטיילה הבוקר (חמישי) סמוך להתנחלות מגדלים שליד שכם, הותקפה על ידי קבוצת פלסטינים שיידתה לעברם אבנים. אחד המלווים של הקבוצה, שנא נשק, פתח בירי להגנה עצמית ופגע באחד התוקפים. כוח צה"ל פתח בטיפולי החייאה בפלסטיני אולם מותו נקבע. על פי דיווח של סוכנות TPS, שלושה נערים ישראלים נפצעו קל. על פי דיווח פלסטיני, שלושה מתנחלים "מוחזקים" על ידם במערה באזור.
מדובר צה"ל נמסר: "לפני זמן קצר טיילו עשרים נערים ישראלים בליווי מבוגר, סמוך לכפר קוצרא. במהלך הטיול, התפתחה הפרת סדר של עשרות פלסטינים סמוך לכפר, במהלכה התבצע ירי של אחד המטיילים לעבר מפרי הסדר למטרת הגנה עצמית".

"המטיילים התבצרו במערה סמוכה לכפר, כוחות צה״ל הגיעו למקום וחלצו את כלל המטיילים. מירי המטיילים נפגע אחד ממפרי הסדר. כוחות צה״ל שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ומאוחר יותר מת מפצעיו. שני מטיילים נפצעו באורח קל כתוצאה מהפרת הסדר ומפונים לבית חולים בילינסון. האירוע יתוחקר".
גורם בהתיישבות מסר לסוכנות TPS כי הטיול תואם עם חטמ"ר שומרון מראש ואושר ע"י גורמי הביטחון עם שני הורים מלווים שהיו חמושים, וברגע שהוקפו בערבים הם מיהרו להזעיק את כוחות הצבא, אך טרם הגעת הכוחות חשו בסכנת חיים ואחד המלווים נאלץ לבצע ירי הרתעה ולאחר מכן ירי לכיוון הפורעים. עוד ציין הגורם ההתיישבותי כי כל האירוע התרחש בשטח פתוח ורחוק מהכפר קוצרא.


בצד הפלסטיני מפנים את האשמה לעבר המתנחלים. רסאן דגלס, האחראי על תיק ההתנחלות בצפון הגדה המערבית, סיפר: "מתנחלים ממאחז 'אש קודש' פרצו לאדמה בעת שחקלאים פלסטינים עיבדו את אדמתם, ותקפו את החקלאי מחמוד אחמד זאעל עודה (48), בעת שעיבד את אדמתו באזור ראס א-נאחל ממזרח לכפר קוצרא, וירו לעברו באש. אחד הכדורים פגע בחזהו, והוא נפטר מפצעיו לאחר זמן קצר".