ארגון המורים הודיע היום (חמישי) על שביתה כללית בלימודים העל יסודיים - בכיתות ז' עד י"ד - ביום ראשון. הצעד החמור מגיע בעקבות שורה של מעשי אלימות נגד מורים, כאשר הקש ששבר את גב הגמל הוא אירוע שקרה השבוע בתל שבע, בו תלמיד היכה באמצעות מוט ברזל מורה.



בהודעת הארגון נאמר כי "בשל התרבות מעשי האלימות כלפי מורים ועליית מדרגה בחומרתם עד כדי סכנת חיים, יושבתו הלימודים ביום ראשון הקרוב, ה-3 בדצמבר, בכל החינוך העל יסודי במדינת ישראל, במחאה על אוזלת היד וחוסר הטיפול של המדינה בתופעה קשה זו. אתמול שבר תלמיד מוט על ראשו של מורה ביישוב תל שבע. המורה איבד את הכרתו פעמיים והובהל לבית החולים, תלונה הוגשה למשטרת ישראל".



עוד נאמר כי "כבר תקופה ארוכה שהארגון מתריע בפני משרד החינוך והעומד בראשו על התרבות מעשי האלימות כלפי מורים ודבר לא נעשה, גם השבתות מחאה מקומיות לא הניעו את משרד החינוך לפעולה והיום מורה כמעט ואיבד את חייו".



"האם ממתינים שמורה יירצח?"


יו"ר הנהלת ארגון המורים רן ארז, אמר כי "כבר שנה וחצי משרד החינוך אינו מקדם את הצעת החוק שהוגשה על ידינו ובתאום עמו להגדיר את עובדי ההוראה כעובדי ציבור ואז מי שיפעל באלימות נגד מורה ייענש בחומרה כלשון החוק. אולי זה ירתיע וימנע האלימות. אם השביתה הזו תציל את חייו של מורה אחד דיינו. האם ממתינים שמורה יירצח במדינת ישראל כדי לקדם חקיקה שתחמיר את הענישה ותרתיע מלפגוע במורים?"



רק אתמול פורסמו נתוני המיצ"ב, בהם כי אמנם לא נרשמה עליה במקרי אלימות כלפי מורים, אבל המורים חשים מאוימים. בתשובה לשאלה "האם אתה חושש מפגיעה פיזית", בבתי הספר היסודיים ארבעה אחוזים מהמורים השיבו בחיוב, בעוד שבחטיבות הביניים ענו כך 11 אחוזים.



כזכור, בשבוע האחרון השבית ארגון המורים כל יום קבוצה אחרת של בתי ספר, זאת במחאה על הסחבת במו"מ עם משרדי האוצר והחינוך על תנאי העסקתם. בנוסף, הארגון הורה על הפסקת כל עבודה מכל סוג שהוא בכל בתי הספר התיכונים בארץ אחרי השעה 15:30 והחל מהיום הורה הארגון למורים לא לבדוק מבחנים, לתת או להקליד ציונים ולא להעבירם להנהלת בתיה"ס, למעסיקים ולמשרד החינוך.



בארגון ציינו כי אם המו"מ לא יסתיים עד סוף חופשת חנוכה, החל מהיום הראשון שלאחר החופשה אין לקיים יותר יציאות מחוץ לבתיה"ס (טיולים, סיורים, הצגות, תחרויות ספורט וכו'). פעולות ההכנה ליציאה למסעות לפולין, יד ושם ומשלחות לפולין, מוחרגות מהאיסור ויתקיימו כרגיל.



גל שביתות המורים האחרון החל לפני כשבועיים, כאשר ארגון המורים העל יסודיים השבית את כל התיכונים ברחבי הארץ לשביתת אזהרה בת יום אחד. לאחר השביתה בת היום החל משא ומתן בין הארגון לאוצר בנוגע לשכר המורים. בתחילה היה נראה כי הצדדים מגיעים להסכמות, אך במהרה קרס המשא ומתן והמורים חזרו להשבית את התיכונים ברחבי הארץ, במתכונת של מגזר תיכונים אחר בכל יום. כעת כאמור, נראה כי ישנה עליית מדרגה בעיצומים.