במשטרה בודקים חשד לפיו בעל העסק ביפו שבו אירע ביום שני בלילה הפיצוץ שגרם לשריפה הגדולה שגרמו למותם של שלושה בני אדם, היה מעורב בהצתה מכוונת של המקום, כך נודע היום (חמישי) למעריב אונליין.  חשוב להדגיש כי מדובר בחשד ראשוני בלבד, שעלה מממצאים ודגימות שהעביר חוקר הדליקות לבחינת חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה. 

במקרה שבו החשד לגבי בעל המקום יתבסס ויאומת, יעלו במשטרה את רף העבירה המיוחסת לו בשלב זה מגרימת מוות ברשלנות לעבירת הריגה.  כזכור עוכב בעל העסק לחקירה כבר ביום שלישי משעות הצהריים על ידי צוות החקירה המיוחד של מרחב יפתח ובתום חקירה הוא שוחרר לביתו. 

הקריסה של המבנה ביפו בליל שני. צילום: אבשלום ששוני
הקריסה של המבנה ביפו בליל שני. צילום: אבשלום ששוני
הבוקר לאור התפתחות שחלה בחקירה וחשדות המצריכים בדיקה נוספת ולצורך עימות שייערך מול ממצאי החקירה, ומתוצאות שנערכו בין היתר במז"פ (מעבדה לזיהוי פלילי) תתקבל החלטה לגבי המשך מעצרו או שחרורו של החשוד. 

נבהיר כי ביומיים האחרונים נערכו בדיקות הן על ידי כיבוי אש והן על ידי המשטרה אשר שללו אפשרות כי השריפה והפיצוץ שארעו במקום נבעו כתוצאה מקצר חשמלי, ועלה החשד לפיו מדובר בהצתה מכוונת. 
בנסיבות אלו עוכב בעל העסק לחקירה במסגרתה תיבחן מעורבותו בהצתה מכוונת של המבנה. לאור העובדה שבאותה שריפה קיפחו את חייהם שלושה בני אדם לא מן הנמנע כי החוקרים ייחסו לחדדן כאמור חשד לעבירת ההריגה אם ויימצא שאכן יש לו יד בדבר.