גורמים בפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג׳יהאד האסלאמי אמרו היום (חמישי) כי לא יעברו בשתיקה "על התקיפה הישראלית". בכיר הג'יהאד, דאוד שיהאב הוסיף: "להתנגדות יש זכות מלאה להגיב על ההסלמה המסוכנת של ישראל, והאחריות מוטלת עליה".



מוקדם יותר היום, התחדשו העימותים בין צה"ל לארגונים הפלסטינים, בעקבות ירי 12 פצמ"רים. הירי הפלסטיני כוון לעבר כוח צה"ל בזמן שביצע עבודות הנדסיות על גבול הרצועה. בעקבות זאת, צה"ל השיב אש לעבר עמדות של ארגוני הטרור ברצועה באמצעות חיל האוויר וירי טנקים. ההתחממות בדרום מתרחשת כחודש לאחר פיצוץ המנהרה מרצועת עזה, שחדרה לשטח ישראל, 



בדובר צה"ל מסרו לאחר האירועים, כי הירי מהרצועה בוצע בתגובה לפיצוץ המנהרה בה נהרגו בכירים בג'יהאד האסלאמי. כאמור, בעקבות הירי מוקדם יותר שובשה תנועת הרכבות בדרום הארץ, וחודשה לאחר מכן.



בעקבות האירועים, הרמטכ"ל ביצע הערכת מצב בה הוחלט כי אין מגבלות על המרחב האזרחי. "אנו רואים את האירוע בחומרה רבה. אנו יודעים בדיוק מי ביצע את הפיגוע הזה, לצד זאת מטילים את האחריות על החמאס", נמסר מצה"ל. "הירי בוצע חודש לאחר איתור מנהרת הטרור. האירוע מסתיים ללא נפגעים ונזק משמעותי. מדובר בפיגוע שתוכנן. כשבג'יהאד האסלאמי מתכננים פיגועים, לרוב הם מקבלים הנחיות לביצוע".



חיל האוויר תוקף ברצועת עזה. צילום: רשתות ערביות


כזכור, לפני כחודש פוצץ צה"ל מנהרה של ארגון הג'יהאד האסלאמי שחדרה לתוך שטח ישראל. בתקרית נהרגו 12 אנשי הארגון, כשגופות של חמישה מהם נמצאות בידי ישראל. לאחר התקרית איים הג'יהאד האסלאמי לנקום בישראל, ובעקבות זאת נפרסו ברחבי הארץ סוללות כיפת ברזל. לפני כשבועיים הורה צה"ללסגור אתרי מטיילים בסמוך לרצועת עזה בעקבות חשש מפיגועי צלפים וירי נ"ט של ארגון הטרור הסוני. 



בשבוע שעבר פורסם כי הוגש כתב אישום נגד פעיל חמאס שחצה את הגבול מעזה לישראל. איש, אחמד עביד, בן 23 משכונת סג'עייה, שבעזה, התגייס לארגון הטרור ב-2013. במסגרת פעילותו בחמאס עבר הכשרה צבאית ונטל חלק באימונים צבאיים בתחומי הנ"ט, ההנדסה והצליפה. עוד עלה כי לקח חלק בחפירת מנהרות בגזרת מגוריו וכן שימש כפעיל כוח הריסון (אבטחת הגבולות) מטעם חמאס.



משב"כ והמשטרה נמסר כי בחקירתו של עביד התקבל מידע רב אודות פעילות מערך המנהרות של חמאס ברצועת עזה - הן מנהרות המיועדות לפעילות התקפית נגד ישראל, והן מנהרות המיועדות ללחימה מול כוחות צה"ל בתוך שטח הרצועה. חקירתו של עביד חשפה פעם נוספת את פעילות הטרור של חמאס בתחום המנהרות לקידום פעילות טרור כנגד מדינת ישראל. ב-23 באוקטובר הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור המייחס לעביד עבירות ביטחון חמורות.

יום קודם לכן פורסם כי רשות המעברים במשרד הביטחון סיכלה הברחה של כמה טונות חומר נפץ שהיו בדרכן לגורמי הטרור בעזה. לאחרונה, בשלב ההרצה של המעבדה, הגיעה למעבר כרם שלום משאית, שהובילה מטען של שמנים לרכב, שעוררה את חשד הבודקים הביטחוניים. דגימות מהשמנים הועברו לבדיקת המעבדה, אשר זיהתה שלא מדובר בשמן מנוע תמים, אלא בחומר מסוכן, המיועד לייצור חומרי נפץ בכמות גדולה מאוד.