בעל החנות בבניין שהתפוצץ וקרס ברחוב יפת ביפו השבוע, נעצר היום (חמישי) בחשד למעורבות בהתרחשות המקרה, זאת לאחר התפתחות שחלה בחקירה בנושא בימים האחרונים. לאור העובדה כי קיים חשש להצתה, חוקרי המשטרה בודקים האם התנהלותו נבעה על מנת לבצע הונאת ביטוח לשם קבלת כספי פיצוי. במשטרה מסרו כי הוא יובא מחר בבוקר לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרו.



תיעוד מקסדת הכבאי בזירה ביפו. צילום: דוברות כבאות אש
כפי שפורסם מוקדם יותר במעריב אונליין, במשטרה החלו לבדוק את החשד לפיו בעל העסק ביפו שבו אירע ביום שני בלילה הפיצוץ שגרם שגרם למותם של שלושה בני אדם, היה מעורב בהצתה מכוונת של המקום. במקרה שבו החשד לגבי בעל המקום יתבסס ויאומת, יעלו במשטרה את רף העבירה המיוחסת לו בשלב זה מגרימת מוות ברשלנות לעבירת הריגה.  כזכור, עוכב בעל העסק לחקירה כבר ביום שלישי משעות הצהריים על ידי צוות החקירה המיוחד של מרחב יפתח ובתום חקירה הוא שוחרר לביתו. 
נבהיר כי ביומיים האחרונים נערכו בדיקות הן על ידי כיבוי אש והן על ידי המשטרה אשר שללו אפשרות כי השריפה והפיצוץ שאירעו במקום נבעו כתוצאה מקצר חשמלי, ועלה החשד לפיו מדובר בהצתה מכוונת. 

לאור העובדה שבאותה שריפה קיפחו את חייהם שלושה בני אדם לא מן הנמנע כי החוקרים ייחסו לבעל החנות כאמור חשד לעבירת ההריגה אם ויימצא שאכן יש לו יד בדבר.