"ביקשו מעשרות אנשים שעבדו לצדי לספר כל דבר שלילי עלי. רק שיטנפו", כך סיפר היום (חמישי) הסאטיריקן ליאור שליין בתגובה לכתבה שפורסמה עליו באתר מאקו שם נטען כי הקומיקאי נהג בצורה בלתי הולמת לכאורה בעובדים בתוכנית שבהנחייתו. בחשבון הפייסבוק שלו כתב הקומיקאי כי הסיבה העיקרית לפרסום הכתבה היא בעקבות ההתייחסות בתוכניתו בערוץ עשר לפרשת ההטרדות המיניות של מנכ"ל קשת אלכס גלעדי כתב.
"במוצ"ש, 11 בנובמבר, בעקבות פרשת אלכס גלעדי, מתחנו ב"גב האומה" ביקורת על הנעשה בשידורי "קשת". על סביבת העבודה הפוגענית כלפי נשים, על הביזוי של נשים בתכניות שונות, על מייל ששלח מנכ"ל "קשת" לכל העובדים ובו כתב כי הקושי העיקרי שלו בפרשה הוא הפער בין ההתנהלות המופתית של החברה לבין הטענות שמושמעות נגדה. למחרת בבוקר עשרות אנשים שעובדים ועבדו לצדי, לאורך 14 שנות עבודתי בטלוויזיה, קיבלו פניות מכתבת "מאקו", אתר האינטרנט של "קשת", אמר שליין.
בכתבה שפורסמה במאקו, הובאו תיאורים של אנשים שעבדו עם שליין בתוכניתו לאורך השנים, בהם היו עדויות על התעמרות לכאורה מצדו של הסאטיריקן. "גם עם שלושה ערוצים מסחריים, התעשייה בארץ מאוד קטנה עם אפשרויות עבודה מוגבלות. במשך שנים אנשים פחדו לפתוח את הדברים, חששו לפרנסתם ואפילו משליין עצמו. כמות המרואיינים לכתבה הייתה גדולה, רובם תיארו התנהגויות שחוזרות על עצמן וסיפרו סיפורים דומים, גם מי שבסופו של דבר חששו להשתתף בה", נטען בכתבה.


 
בתגובתו בפייסבוק, שליין כאמור דחה בתוקף את הטענות וציין כי "הכתבת ביקשה מהם, בע"פ ובכתב, לספר לה כל דבר שלילי שראו אי פעם בסביבת העבודה שלי, תוך הבטחה שיצוטטו בעילום שם והיא תשנה כל פרט שעלול לחשוף את זהותם, "כולל התפקיד, המגדר, כל מה שצריך". רק שיטנפו. היום, אחרי שבועיים וחצי של תחקיר מאומץ, פורסמה הכתבה".
 
עוד טען שליין: "מעט מאוד מהדברים שפורסמו בכתבה נכונים, ואני לא מוצא בהם שום דבר שלילי (דיברתי עכשיו עם "העובד שכונה כישלון", הוא מאוד צחק מכך שנכנס לכתבה הזו. מה שלא סיפרו שם זה ששמו הוא אלון קיש, ולא אני המצאתי את הכינוי שלו - אלא חבריו בגן חובה. ההורים שלו ידעו ששם המשפחה הוא קיש, למה הם קראו לו אלון? זה כישלון שלהם). הרוב המכריע של הכתבה הם שקרים גסים, ועליהם אגיב בהתאם".
 
הסאטיריקן סיכם את הפוסט וסיפר כי "לאורך 14 שנה, בהן הייתי אחראי לשידור מאות רבות של תכניות, כמגיש וכעורך ראשי, היו מעט רגעים בהם איבדתי את קור רוחי. בינם לבין הנאמר בכתבה אין קשר. במקרים הבודדים בהם היה צורך, התנצלתי על כך מידית. בכל מקרה, בתקופה זו, בה מתפרסמים מדי יום דברים איומים שאנשים מפורסמים עשו, ונחשפים הפערים בין תדמיתם הציבורית לבין מי שהם באמת, אני מבין את הרצון של "קשת" ו"מאקו" לנקום בי ולמצוא עלי סיפורים כאלה, ומתנצל על כך שלא סיפקתי את הסחורה. מצד שני, אחרי שלא מצאו סיפורים, היו יכולים לגנוז את הכתבה במקום להמציא עלי סיפורים כאלה, במסווה של לוחמים אמיצים ומוסריים למען סביבת עבודה נעימה ובטוחה. אנשים שגרים בבית מזכוכית, שלא יסתובבו עם חלוק פתוח".

ממאקו נמסר בעקבות תגובתו של שליין: "ליאור, תמיד מפתיע לראות איך מי שמבקר את כולם כל הזמן לא מסוגל להכיל ביקורת. תסתכל רגע במראה ותשאל את עצמך למה כל כך הרבה עובדים, יותר מ-20, ובעיקר זוטרים, שיתפו אותנו בכאב בסיפורים על ההתנהגות שלך. אתה יכול לכעוס ולהאשים את כולם, להאמין שרודפים דווקא אותך (קצת כמו הפוליטיקאים שאתה ואנחנו יורדים עליהם). אבל תעשה לעצמך טובה ונסה להקשיב לקולות. זה מומלץ לכולם, ובעיקר לך ולנו שעובדים בתקשורת. ובפעם הבאה שיבוא לך לרדת עלינו, לך על זה".