ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (שבת) סרטון, אשר הוקלט ביום חמישי האחרון, לקראת השתתפותו בפורום סבן, בו הצהיר שלא יאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני או להחזיק אנשי צבא בסוריה. "לא נאפשר למשטר שנחוש להשמיד את ישראל לפתח נשק גרעיני או להתבסס בסוריה". הסרטון פורסם שעות מספר לאחר שחיל האוויר תקף, לכאורה, בסיס איראני בפאתי דמשק. עם זאת, הסרטון צולם, כאמור, לפני התקיפה בסוריה.



כזכור, על פי הדיווח, שיגרו מטוסי חיל האוויר חמישה טילים לעבר בסיס שנמצא בין העיירות סחנאיא ואל-כיסווה, שנמצאות בפאתי הבירה הסורית. כמו כן, דווח בתקשורת הערבית כי שלושה מהטילים יורטו על ידי מערך ההגנה הסורי, ושניים נוספים התפוצצו ליד מחסני הנשק של הבסיס. דובר הצבא הרוסי בבסיס חמימים בסוריה, אלכסנדר איבאנוב, אמר כי מערך ההגנה הסורי עשה שימוש בטילים חדשים שסופקו לו נגד הטילים ששוגרו לבסיס. לפי דיווחים בסוריה, הבסיס שהותקף לא נפגע והטילים הישראלים הופלו בלי לגרום נזקים.



עדי ראייה דיווחו כי נשמעו פיצוצים עזים בהר אל-מאנע, בפרבריה המערביים של הבירה דמשק. על פי הדיווחים של כלי תקשורת מקורבים למשטר, הפיצוצים גרמו לניתוק זרם החשמל מהעיירות זאכיה, מקיליבה ואל-כיסווה.





סוריה טוענת: יירטנו שני טילים ששוגרו



במקביל לכך, בלבנון דווח כי מטוסי חיל האוויר ביצע גיחה נמוכה באזור דרום המדינה, ואף טענו כי שיגור הטילים, כביכול, לעבר הבסיס האיראני בוצע בגיחה זו. בדיווחים של האופוזיציה נמסר על מוצב השייך לחיזבאללה, בסמוך לחטיבה 91 השייכת לדיוויזיה הראשונה של צבא סוריה. משרד ההגנה הסורי הודיע לאחר מכן, כי "מערך ההגנה האווירי יירט טילים ישראלים ששוגרו לעבר מוצב צבאי בפרברי דמשק, והצליחה לפגוע בשניים מהם".



סוכנות הידיעות הרשמית הסורית סאנ"א, דיווחה, כי "האויב הישראלי שיגר לאחר חצות כמה טילים לעבר אחד המוצבים הצבאיים בפרברי דמשק. שניים מהטילים הושמדו". כמו כן, על פי הסוכנות, נגרמו נזקים לבסיס. בתוך כך, סוכנות הידיעות הסורית הזכירה, כי "בשישה בנובמבר ירה מערך ההגנה האווירי של צבא סוריה במטוסים ישראלים שחדרו למדינה, ופגעו באחד מהם".