המשטרה לא תמהר לסיים את תיק החקירה ב"פרשת המתנות" לפני אישורו של "חוק ההמלצות" ביום שני הקרוב, ותשקיע מאמצים להשלים ולמצות את החקירה כדי לבסס, באם ניתן, תשתית ראייתית מוצקה בחשד לעבירת שוחד מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך נודע הערב (שבת) למעריב. 



גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק מציינים כי צוות החקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, נותר דבק בעמדתו לפיה קיים חשד לביצוע עבירות שוחד מצד של רה"מ, בדיוק כפי שהיו הדברים נכונים ברגע הגשת תצהיר לבית המשפט בעניין חתימת הסכם עד המדינה עם ארי הרו, שמתייחס בעיקר לפרשה 2000, היא פרשת ההקלטות. באותו תצהיר, כזכור, ציינה המשטרה כי נתניהו נחקר בחשד לעבירות שוחד.



עוד נבהיר, כי גורמי האכיפה סבורים כי יהיה מספיק להוכיח בחקירה כוונה לקבלת שוחד מצד נותני המתנות בכלל, ובעיקר מצידו של ארנון מילצ'ן כדי לבסס את התשתית הראייתית כנגד ראש הממשלה ואיש העסקים. עם זאת, יש לציין כי אם לא יגיעו במשטרה למיצוי ראיות לגבי שוחד בתיק המתנות, במצב שבו לא יוכח כי ראש הממשלה קיבל, לכאורה, את השוחד מאיש העסקים ארנון מילצ'ן, ובכך לא מימש את הצד השני של העסקה, יטענו במשטרה כי היה ניסיון להעברת שוחד מטעם מילצ'ן לרה"מ. 



מילצ'ן ונתניהו. צילום: פלאש 90
מילצ'ן ונתניהו. צילום: פלאש 90



כיוון שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן לא ימהרו לקבל החלטות בתיק רגיש כל כך, עושה צוות החקירה פעולות רבות כדי להתחקות אחר ראיות שיאששו את החשד לפיו היתה כוונה, לפחות מצידו של איש העסקים, לקבל תמורה בגין אותן מתנות שהעביר באופן קבוע ועל בסיס הזמנה אישית של ראש הממשלה.



במשטרה נותנים דגש ומתבססים בחקירה על עדותה של הדס קליין עוזרתו האישית של מילצ'ן ויד ימינו בכל הקשור למתנות שהעביר אל נתניהו באופן שיטתי, ועל פי בקשה מראש של נתניהו, אולם, כיוון שקליין, כמו מילצ'ן, טענו כי לא ציפה לתמורה ופעל מתוך חוסר ברירה ולעתים "זה הגיע למצב שהגעיל אותי" כפי שציין איש העסקים, הם מבקשים למצות את החקירה בנושא עד תום.



אגב, בניגוד לפרסומים איש העסקים הנוסף המיליארדר ג'יימס פאקר לא נחקר על ידי צוות חוקרים אוסטרלי לבקשת חוקרי היאח"ה, אלא מסר עדות פתוחה בהסכמה שביססה את החשדות כנגד נתניהו בכל הקשור לבקשת המתנות ולהספקת המתנות למעונו.



אל מול כוונות צוות החקירה וגורמי האכיפה, נמצא כעת תיק החקירה במצב שבו התבססה תשתית ראייתית לביצוע עבירות של קבלת טובות הנאה והפרת אמונים לכאורה כנגד ראש הממשלה. אולם, במשטרה כאמור לא מתכוונים לסיים את החקירה ולא מתייחסים לחוק ההמלצות כגורם לסיים את החקירה.



מפרקליטו של ארנון מילצ'ן, עורך דין בועז בן צור, נמסר בתגובה כי "אנחנו עומדים על עמדתנו כי לא נפל כל פגם בהתנהלותו של מרשי".