ברוב המקרים, סבתות נחשבות לחביבות ואוהבות לפנק, מי שבאים אליהן כשרוצים לקבל ממתקים, עוגיות וסוודרים ממש מכוערים. אבל מידי פעם צצות סבתות שבהתנהגותן הן דומות יותר למכשפות מהאגדות מאשר לאותן סורגות סוודרים כפייתיות. לאחרונה סבתא אחת בבית אבות, כנראה קרובה של האימא החורגת של שלגיה, הכינה רעל ובדקה אותו על שאר הדיירים. לאחר שנעצרה, טענה בטי מילר, 70, כי בסך הכל רצתה לבדוק את יעילות הרעל, כי תכננה "לפגוע בעצמה".



על פי ה"גארדיאן" בדיון הראשון נגדה בבית המשפט, מילר הודתה כי החדירה רעל ריצין לאוכל ולשתייה של דיירי בית האבות "ווייק רובין", בשלבורן, ורמונט. מילר סיפרה שהכינה את הרעל באמצעות זרעי קיקיון אותם מצאה בשטח סביב בית האבות. באמצעותם, הפיקה רעל פעמיים בכמות של 2-3 כפות במטבח בחדרה, והחדירה אותו לאוכל של הדיירים לפחות שלוש פעמים. במהלך המשפט, השופט ג'ון קונורוי ציין כי יש למילר "היסטוריה ארוכה של בעיות נפשיות", אך לא פירט בנושא. מילר הועברה לבינתיים למשמורת עד לדיון הבא נגדה. באופן לא מפתיע, בית האבות הודיע בהצהרה רשמית כי מילר לא תורשה לחזור לגור בו.



קיקיון. צילום: ingimage ASAP



סיפור ההרעלה נחשף לאחר שמילר סיפרה לצוות הטיפולי על מה שעשתה. נכון לעכשיו, ידוע שרק אדם אחד חלה מעט בעקבות זאת, אך לא באורח קשה.


מחיפוש בחדרה, שוטרים מצאו במטבח בקבוק לאחסון תרופות מלא בחציו באבקה, עליו היה הכיתוב ריצין. בדיקות מעבדה אישרו שאכן מדובר ברעל הקטלני. השוטרים גם מצאו הוראות להכנת הרעל, שמילר ככל הנראה הורידה מהאינטרנט.



ריצין הוא רעל מסוכן מאוד, המופק מחלבון לקטין, מרכיב עיקרי בזרעי שיח הקיקיון. מדובר בחומר מאוד חזק, שרעיל פי 6,000 מציאניד ופי 2,000 מארס של קוברה. סימני הרעלה של ריצין כוללים כאבי בטן חזקים, אי מתן שתן, ירידה בלחץ הדם, הזיות, התייבשות ועוויתות. הוא קרוי גם "הרעל של המרגלים", ונעשה בו שימוש בעיקר בידי הק.ג.ב בזמן המלחמה הקרה.