הותר לפרסום: העבריין שיושב ראש הקואליציה דוד ביטן חשוד שסייע לו הוא חוסאם ג'רושי, בן למשפחת הפשע ג'רושי מרמלה. מדובר בדמות שעל פי החשד היתה מקורבת לגורמים בעיריית ראשון לציון, בהם עובדים בתוך העירייה. במשטרה חושדים כי ג'רושי הגיע כספק שירותים וכי מעורבותו גדלה, והוא הפך להיות דמות מרכזית בעיר. 

בכיר נוסף באחת החברות העירוניות של ראשון לציון הובהל לפני זמן קצר לחקירה. כמו כן, גורמים במערכת אכיפת החוק וגורמים בכירים בעיריית תל אביב מעריכים "החקירה הזאת מתגלגלת בקצב מהיר מאז נחשפה, היא מגיעה אל גורמים מגופים שונים ואין ספק שהיא תחלוש גם עד התגלגלות ניהול קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון". הקבוצה היתה בהחזקתו ובניהולו של ח"כ ביטן, נלקחה מידיו לאחר שצבר חובות כבדים וכחלק מניסיון לסייע לו להיחלץ מהחובות. היה ניסיון לרכוש אותה ובשנים האחרונות היא נמצאת בניהול של אושיית הספורט הבכירה אייל ברקוביץ'. כל ההתקשרויות הקשורות אליו ייבחנו על ידי גורמי האכיפה. 

אייל ברקוביץ'. צילום: עדי אבישי


בכיר בעיריית תל אביב וקבלן גדול עוכבו לחקירה
 

בשעות הבוקר הותר לפרסום בכיר בעיריית תל אביב, המקורב מאוד לחבר הכנסת דוד ביטן, קבלן גדול שעובד עם עיריית ראשון לציון ושני אנשים נוספים נעצרו הבוקר כחלק מפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. הבכיר בעיריית תל אביב מחזיק בתפקיד ציבורי נוסף, שבו הוא משפיע על ערים רבות בגוש דן. אחד המעוכבים הוא דמות שבעברה היתה יעד מודיעיני של המשטרה, וכן גורם המקורב לתחום הכדורגל.



בתוך כך, ל"מעריב אונליין" נודע כי החובות של יושב ראש הקואליציה החלו במאות אלפי שקלים, והגיעו למיליונים לאחר פנייתו לשוק האפור. יחד עם זאת גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי עד היום מגיעות התראות על חובות של החברה העירונית בראשון לציון, זאת בגין חובות כבדים מתקופת כהונתו של ביטן. הם טוענים כי מדובר בחובות שהצטברו בגין הפרשות ביטוח לאומי שלא הופרשו לקופת המדינה.



ח"כ ביטן לאחר חקירתו. צילום: אבשלום ששוני



גורמים בעיריית ראשון לציון: "קשה לנו להאמין שדב צור קשור לפרשה"


גורמים בעיריית ראשון לציון עושים הפרדה הבוקר בין הפרשה לבין מעצרו של ראש העיר. "התעוררנו לתוך סיוט, קשה לנו עדיין להאמין שראש העירייה דב צור קשור לפרשה. יחד עם זאת, חלק מהמעורבים שעוכבו ושוחררו וגם אחרים שנעצרו מתוך העירייה, לעניות דעתנו ולאור ההיכרות הרבה שלנו עם המתרחש בעירייה מחזיקים ברובם 'אוצרות מבחינת מידע על מה שמתחולל שם", אמרו הגורמים בעירייה. 

בנוסף, גורמים במערכת אכיפת החוק מעריכים כי פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, שנחשפה אתמול עם עיכובם לחקירה של 19 אנשים, בהם ראש עיריית ראשון לציון דב צור וחבר הכנסת דוד ביטן עוד תתעצם. לדברי הגורמים, מעצרים נוספים צפויים בפרשה וייתכן כי ייחשפו דמויות נוספות מוכרות בחברה הישראלית.