ארבעה ימים אחרי העימותים הקשים ליד הכפר קוסרא, היום (שני) שוב פרצו מהומות במקום בעקבות כניסת מתנחלים לכפר. הפלסטינים מדווחים על פצוע קשה מירי. בישראל אין אישור למצבו.


מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר התפתחה הפרת סדר אלימה של כ-50 פלסטינים באזור קוסרא שבמרחב החטיבה המרחבית 'שומרון', הפלסטינים מיידים אבנים ומשליכים צמיגים בוערים לעבר כוחות הביטחון. כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל פועלים לפיזור ההתקהלות. מוכרת טענה על פציעת פלסטיני אשר פונה לקבלת טיפול רפואי, הנושא יתוחקר. צה"ל הכריז שטח צבאי סגור משיקולים מבצעיים סמוך ליישוב מגדלים. באזור מתקיימת כעת התקהלות של מתיישבים. כל פעילות בשטח האמור מחייבת אישור צה"ל".

העימותים החלו לאחר שקבוצת ישראלים הגיעה לכניסה לכפר להפגין בעקבות התקרית האלימה ביום חמישי. אתמול כתב יו"ר תנועת עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי כי "בעקבות הלינץ' שבוצע בילדים בשבוע שעבר ליד הכפר קוסרא, והודעת דו"צ לפיה כל טיול ביו"ש זקוק לאישור, נערוך טיול למערה בה הוחבאו הילדים. נעדכן את הצבא אך לא נבקש אישור. נעמוד על מחדלי הצבא באירוע. נפגין נוכחות יהודית במקום, ונבהיר לכולם שהאזור יהפוך ליעד מועדף לטיולים".





כזכור, בשבוע שעבר פרצו עימותים במקום כשפלסטינים מהאזור תקפו קבוצה של מטיילים ישראלים מהיישוב יצהר, שהיו במקום בטיול בר מצווה. במהלך התקרית ירה אחד ההורים המלווים בנשקו וככל הנראה הרג את אחד הפלסטינים.

לאחר התקרית נחקר האב היורה בשחד לגרימת מוות ברשלנות. בחקירתו, הכחיש האב את החשד המיוחס לו, וטען כי בעת שעלה חשש לסכנה לחיי הילדים וההורים המלווים הוא החליט לעשות מעשה וביצע ירי באוויר. לדברי האב, לא היה לו מושג שמישהו נפגע. "המטרה היתה להרתיע ולהרחיק את התוקפים", הסביר, "היה עלול להתרחש לינץ' בילדים". הוא הוסיף כי בלהט היצרים הוא הבין שיש סכנה וביצע ירי באוויר, לכן אין לו קשר לגרימת המוות ברשלנות.