חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) צפויה להפקיע שטחים פרטיים, בנייני מגורים, מבנים מסחריים ותחנת דלק, בשל הקמת הקו הסגול והקו הירוק של הרכבת הקלה. הקו הסגול יחל בבקעת אונו, יעבור דרך אלוף שדה ברמת גן וגבעתיים וימשיך דרך דרום תל אביב עד לתחנת רכבת מרכז. הקו הירוק יתחיל בראשון לציון וימשיך דרך חולון, מרכז וצפון תל אביב עד הרצליה. הקו יחצה בין היתר את רחוב אבן גבירול בתל אביב.



בחברת נת"ע מעריכים שיהיה צורך לפנות דיירים בכמה בניינים בדרום תל אביב. בנוסף, תחנת דלק באלוף שדה ברמת גן, לכיוון גבעתיים ותל אביב (אחרי השיקוע לכלי רכב) אמורה גם היא להתפנות. לאחר משלוח המכתבים לבעלי הנכסים על ההפקעה, יחל דיון על גובה הפיצוי וייתכן שהנושא גם יגיע לערכאות משפטיות, אם לא יושגו הסכמות.



בינתיים, נודע שבנת"ע מתכוונים להתנגד בתשובה שתוגש לבג"ץ לדרישת עיריית רמת גן להפוך את תוואי הקו הסגול בצומת אלוף שדה-הירדן למשוקע.


לאחרונה התקיימה פגישה נוספת בין הצדדים ובנת"ע טוענים שיצירת תוואי משוקע, או תת קרקעי תביא לייקור של מאות מיליוני שקלים בעלויות ולעיכובים בלוחות הזמנים. בנת"ע מזכירים עוד שהתוואי אושר לפני כמה שנים בהסכמת עיריית רמת גן, ששינתה את עמדתה.



יוצר בעיות לתושבים. הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן. צילום: ינון תכנון בע"מ
יוצר בעיות לתושבים. הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן. צילום: ינון תכנון בע"מ



בעיריית רמת גן טוענים שהתוואי העילי יגרום לשיבושי תנועה כבדים ועלות הפיכתו למשוקע מוערכת בכ-40 מיליון שקל בלבד. עוד טוענים בעירייה, שפינוי תחנת הדלק כרוך בעלות כספית גבוהה מאוד.



בנת"ע נחושים להתחיל את העבודות בשני הקווים (הסגול והירוק) על פי לוחות הזמנים המתוכננים - בעוד כשנה.