ערביי ישראל לא ישבו בשקט אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יודיע כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל, כך אמר היום (שני) שיח' ספוואת פאריג', סגן ראש הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, החלק הפחות קיצוני בארגון. לדברי פאריג', הוא חושש שתהיה שפיכות דמים ביהודה ושומרון ובירושלים, אם טראמפ אכן יבצע את המהלך השנוי במחלוקת.



"ערביי ישראל יפגינו בדרכים חוקיות, אבל ברור שזה לא יהיה עסקים כרגיל ולא נשב בשקט", אמר, "אנחנו נמחה מול השגרירות האמריקאית בתל אביב וברחבי הארץ, זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות". כשנשאל אם תהיה אלימות, ענה פאריג' כי "אני מקווה שלא בתוך ישראל, אבל אני חושש שבירושלים וביו"ש היא תתפשט ותהפוך לשפיכות דמים". 

שיח' פאריג' הוסיך כי "מה שטראמפ יכריז זה דבר אחד, אבבל יש עם פלסטינישלא יהיה מוכן לקבל את זה. תמיד חשבנו שארצות הברית היא מתווכת לא הגונת. עכשיו אנוחו חושבים לא רק את זה, אלא שהיא צד בסכסוך, וה מסוכן". 

לדברי השיח', "האויב הכי גדול הוא הייאוש. חלק מהפלגים הפלסטינים מיאושים כבר תקופה ארוכה, אבל הרוב נותנים סיכוי לשלום". עכשיו,  הוא מזהיר, גם הפלסטינים המתונים עלולים להידחף לעבר הייאוש. "אדם נואש שאין לו מה להפסיד הוא הדבר הכי מסוכן להיות לידו וזה מה שאנחנו לא רוצים".
בתוך כך, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, הזהיר מפני הצעד האמריקאי: "זה מסוכן. האמריקאים משחקים באש. ירושלים היא בירת המדינה הפלסטינית וזה הופך אותה לבירה בלי לב". 
לדבריו, הכרה בירושלים כבירת ישראל תהיה שגיאה לפי החוק הבינלאומי והפרה של החלטות האו"ם. כמו שיח' פאריג', גפ ברכה אומר כי החלטה כזו תמנע מארצות הברית להיות מתווכת בתהליך השלום והיא תביא לעימות והתלקחות שאף אחד לא יכול לדעת איפה הוא ייגמר". 
לדבריו, נושא ההפגנות עומד על הפרק, ו-וועדת המעקב ממתינה לראות מה האמריקאים אומרים לפני שתקבל החלטה. "אבל הכל אפשרי. זה לא משהו שאפשר להמשיך בעסקים כרגיל אחריו", הוא אמר.