בכנס שנערך הערב (שני) לקראת השקת השדולה להגנת הר הזיתים, בראשות ח"כ יואב בן צור מש"ס, שתיערך מחר בכנסת והוקמה עקב השחתת קברים בבית העלמין העתיק, תקף הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, את התקשורת המאשימה כי החרדים אינם מתגייסים לצה"ל. "לאחרונה חזרתי ממקסיקו, הייתי בבי"ס לא דתי, בנים - בנות מעורב", סיפר הרב יוסף במפגש עם חברי ועידת הנשיאים מארה"ב שנציגיה חברים בשדולה, "רבנים פנו אלי ואמרו שאם אלך לכנס שם, אז כאילו אני מכיר בהם. זה יצר תסיסה בקרבם אבל מתפקידי כרב ראשי החלטתי ללכת ולחזק אותם. ראיתי כמה זה היה חשוב עבור 700 התלמידים שרובם לא דתיים ומהם גם רפורמיים.



הרב יצחק יוסף. צילום: השדולה להגנת הר הזיתים

"נשאלתי שם: 'יש צבא בארץ ישראל ששומר על המדינה - מדוע החרדים לא הולכים לצבא?'. אמרתי להם 'חרדים כן מתגייסים, יש בני ישיבות שאינם משרתים. לדוגמא אחי הגדול, חרדי, היה שמונה שנים הרב הראשי של חיל האוויר. מה שאומרים בתקשורת שהחרדים לא מתגייסים - שקר וכזב!'".



גם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו נשא דברים בכנס והתייחס למשמעות השירות בצבא, כפי שהוא רואה אותה. "היה לי עימות עם אחד מאנשי הרוח כאן במדינת ישראל", סיפר, "הוא טען כשאשר קצין לוקח את חייליו לירושלים הוא מושחת, כי הוא מאלץ אותם בכוח לבוא לירושלים. אמרתי לו שהמצב שלנו עצוב. 70 אחוזים מבני הנוער עד גיל 18 לא היו מימיהם בירושלים. כבר לא מדבר על הכותל מערבי. גם לא יד ושם או הכנסת. הצבא בא לתקן זאת".



עוד אמר: "עניתי לו שמפקד טוב לא מלמד איך יורים אלא גם למה יורים. אם לא למען התורה בשביל מה? הברית בין הארץ והתורה ידועה ואם לא יכירו את השורשים לא ידעו עבור מה הם נלחמים".



בעניין השחתת וביזוי בתי הקברות בהר הזיתים אמר הרב לאו: "אתם אחינו מעבר לים המסייעים לשמור על שלמות הקברים וקדושתם. לשמור מפני פגיעה. חובתנו לעתיד ללמד על העבר. עלינו לשמר את עברנו ואתם עוזרים לנו לשמור עליו ולחזק את המודעות אליו. פעילותכם ברוכה והמשיכו בכך. אני מתפלל שיקיצו שוכני עפר ושיכירו כולם בחשיבות לימוד התורה בעם היהודי ושמתוך העבר הגדול יקום לנו עתיד גדול ואור גדול שיפציע מהר הזיתים".