"זאת הממשלה הטובה ביותר לעם ישראל", אמר בנימין נתניהו לפני כשבוע,  וכתבנו לענייני תשובה מבאר:
 
1. כי שריה, המסייעים לרה"מם להכשיר ולטהר כל שרץ ותועבה, נאלמו דום לנוכח החקירות הפליליות, העדויות והראיות לכאורה המצטברות נגדו, בתיקי 1000 ו־2000. הם יודעים ששמם וחרפתם יירשמו בספרי ההיסטוריה, ורק שהבייס בימין לא יראה בהם בוגדים.
 
2. כי היא וראשה נכנעים לחרדים, מהשבת ומטה, שותקים כשבנט מדית את החינוך, ושקד הופכת מדינת חוק למדינת משפט.
 

3. כי היא מגבה את רה"מה בפעולותיו ובמחדליו המנתקים את ישראל מיהדות ארצות הברית הלא חרדית, חלק מהבייס האמיתי של קיומנו כיהודים.
 
4. כי נאלצנו לקבל כרע הכרחי את שכנותם החדשה והמאיימת של האיראנים וחיזבאללה בגבולנו, למרות "ידידותו העמוקה" של רה"מ עם מנהלי העולם, טראמפ (שהפקיר את האזור), פוטין, שנטל ממנו את הניהול ושי הסיני, שמחכה בשקט לרשת את המפתחות. 
 
5. כי בזכותה בתי החולים פקוקים כנתיבי ישראל, הרופאים מתמעטים ומיוגעים, התורים מתארכים, קופות החולים קורסות, הציוד מציל החיים איננו, ומשרד הבריאות מתהדר בליצמן כ"(סגן) שר בריאות מצוין". וגם מחירי הדיור עולים, השביתות מתרבות, הנכים מפגינים לנצח, החינוך לאומני ומְדַתֶּה, ופער המחירים גדל מול העולם כמו הפער בין בעלי ההון וחסרי הכל.
 
6. כי היא הניחה בשתיקה לשני נבחרי שוליים לכפות על הממשלה, הכנסת ומערכות החקיקה, החקירה והשיפוט, את עיקום חוקי המדינה, שנועדו להסתיר את חרפת רה"מ. עד כה הם נכשלו - ועדיין איש, כולל היועמ"ש המתלבט כהמלט, לא דרש לחקרם בחשד לכאורה לשיבוש הליכי חקירה. עכשיו ביטן נכתש בעצמו בחקירות אחרות, בלי חוק מונע המלצות. 

נפתלי בנט ואיילת שקד. צילום: פלאש 90
נפתלי בנט ואיילת שקד. צילום: פלאש 90
 
7. כי היא מאפשרת ליועמ"ש ולפרקליטות להמשיך לגרור חקירות והשלמות בתיקי רה"מ ורה"מיתו, להעניק לנחקרים הנ"ל תנאי סלב - ולהמשיך, שלא כדרך הטבע וההיגיון, לא לחקור את הנתניהו בתיק הצוללות, שמבוססים בו אנשי חצרו ומקורביו הקרובים ביותר, ובתיק בזק, שקשור לאחריותו כשר התקשורת דאז. ומדוע נמנע היועמ"ש (שוויתר מוקדם מדי לטעמי על חקירת ביבי טורס) גם מבדיקת תיק 5000, על מעורבות אינטרסים זרים לכאורה במתווה הגז; בהסכמה לתנאי הטייקונים ובהשתקת הרגולטורים? בסוף, ויש תסריט כזה, עלול מנדלבליט לפטור את החשוד העיקרי בנזיפה שוות פרוטה או בכתב אישום סמלי – והשחיתות לכאורה והחקיקה המעוותת ונבחרי הציבור הפסולים עוד יחגגו את הלגיטימיות שלהם.
 
8. כי בממשלה ובקואליציה יש שרים, נבחרי ציבור וממונים שנחקרו או הורשעו בפלילים; שעלולים להימצא נאשמים בחקירות משטרה, או שיהיו לעדי מדינה. לכן, אולי, רה"מ לא רצה, לא ניסה ולא הצליח עד היום למצוא לו יורש בממשלה הטובה ביותר - מנהיג ישר, שקול, רב־ידע וניסיון, המקובל על רוב הציבור. רגע, רגע, רגע: שכחנו את המירגב, שצברה בחסדו ניסיון של שבע שעות כמ"מ רה"מ. אז הכל צפוי והרשות נתונה. 
 

9. כי רק בזכות הממשלה, שתיקת חבריה ופחדנותם מהבוס ושרתיו; אטימותם, התעסקותם בשמירת מעמדם ותמיכתם במשילות הזו, בשתיקה, בדיבור, במעשה או במחדל, התחדשה תנועת המחאה, והיא תתחזק עד שכל המושחתים־נמאסתם ותומכיהם יימוגו מחיינו. אמן.