הלם בעירית חיפה: אורי בלום מנהל אגף תרבות בעיריית חיפה הלך אתמול לעולמו בגיל 40, אחרי סיבוך של ניתוח כירורגי לקיצור קיבה. הלווייתו תתקיים ביום רביעי. "עיריית חיפה מרכינה ראש ומתאבלת היום יחד עם משפחתו וסביבתו הקרובה", אמר היום (שלישי) ראש העיר יונה יהב. "אורי היה אישיות שאי אפשר לפספס. איש מבריק, יצירתי, חולם חלומות גדולים ומממש אותם".



עוד הוסיף יהב: "אורי התחיל את דרכו כעוזר שלי ומאז ליווה אותי במשך 14 שנים. אנשי עיריית חיפה מחבקים את המשפחה והחברים. אורי יחסר לנו ותרומתו המיוחדת תישאר זכורה בלבנו".



בעיריית חיפה מתקשים לעכל את הבשורה. מאות עובדי העירייה שהכירו את בלום ידעו וליוו את הטרגדיה הזו. "כבר זמן רב הוא לא היה איתנו. למעשה מאז הניתוח השני. כמה חבל וכואב", אמרו אתמול באגף התרבות של העירייה. חבר לעבודה תיאר את בלום שהשאיר אחרי מותו בת זוג וילדה בת 4, כבולדוזר: "ראש העיר אהב אותו מאד. הוא תמיד ידע שאם מתעוררת בעיה, בלום יתמודד אותה". עובדת אחרת סיפרה כי "אורי היה איש של חיוך, איש שידע לתת. חיפש לתת".



בלום עבר בעבר ניתוח דומה, אבל היה חייב תיקון ובספטמבר האחרון הוא עבר ניתוח נוסף שהסתבך. במשך שבועות ארוכים היה בבית חולים, כשבחלק מהזמן הוא מורדם ומונשם. כל הניסיונות לתקן את התקלה לא עלו יפה. "אורי היה אדם אופטימי, הוא לא ממש לקח אפשרות של תקלה כזו", סיפרה קרובת משפחה.



רופא בכיר ברמב"ם סיפר כי סיבוכים בלתי הפיכים של ניתוחי קיצור קיבה נדירים. "סיבוך שנגרם ומסתיים במוות הוא נדיר אבל לצערנו יש לא מעט מקרים כאלה. המקרה הזה שלפנינו הוא סיבוך על סיבוך. המקרה הזה הוא טראגי ואכזרי של בחור צעיר שהסתבך בגלל כל מיני נסיבות וצריך לבדוק לעומק מה קרה כאן".



עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לרשלנות רפואית, סבור כי כל מקרה של סיבוך יכול להיות תוצאה של רשלנות רפואית. "ייתכן שבמקרה הזה, שאני לא מכיר אישית, היתה רשלנות כי הבנתי שזה ניתוח חוזר. דבר אחד צריך לזכור, גם אם כן וגם אם לא מדובר ברשלנות רפואית, אסור להסתפק בהודעת בית החולים, אלא לתת למומחים לבדוק את נסיבות האירוע ואז לקבל החלטה".



עו"ד אבו ורדה מדגיש כי על פניו, ניתוח חוזר נראה כמשהו שיכול להתברר כרשלנות כזו או אחרת, אם כי ייתכן שהמקרה הזה הוא סיבוך שלא קשור בטיפול רשלני, אלא סיבוך קליני שלצערנו התפתח בגלל בעיות רקע של החולה".