פעוט כבן שנתיים איבד את ההכרה בעת ששהה היום (שלישי) בפעוטון בראשון לציון. לאחר מאמצי החייאה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. עם הדיווח על האירוע, הגיעו למקום רופא וחובשים מתנדבים של איחוד הצלה. הם ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות ולאחר מכן פונה הפעוט ע"י חובשים ופרמדיקים של מד"א לבית החולים אסף הרופא תוך המשך פעולות החייאה, כשמצבו הוגדר אז אנוש. הרופאים במרכז הרפואי נאבקו על חייו ולמרות מאמצי ההחייאה נאלצו כאמור לקבוע את מותו. 



מבית החולים אסף הרופא נמסר כי "למרות מאמצי ההחייאה, הצוות הרפואי בחדר טראומה ילדים נאלץ לצערנו לקבוע את מותו. המרכז הרפואי אסף הרופא משתתף בצערה של המשפחה ושולח את תנחומיו". נסיבות ואופי המקרה בבדיקה וטרם ברור מהן הנסיבות שהובילו לאירוע. חובש איחוד הצלה מיכה שולם שהגיע למקום סיפר: "מצאנו את הפעוט מחוסר הכרה. ביצענו בו פעולות החייאה והוא פונה מחוסר הכרה לחדר המיון".



חשש: נחנק ממזון שאכל



לאחר שהמשטרה קיבלה את הדיווח על פטירתו של הפעוט, הגיע צוות חוקרים לבית החולים על מנת לגבות עדות מהצוות הרפואי שטיפל בו. במקביל, צוות חוקרים הגיע לפעוטון בו שהה בן השנתיים. גורמים במשטרה ציינו כי בשלב זה המקרה נמצא תחת חיסיון רפואי וכי קיים חשש שהוא נחנק כתוצאה מאכילת מזון. הנושא נמצא כעת בחקירה וככל הנראה גופת הפעוט תישלח למכון לרפואה משפטית כדי לקבוע את נסיבות המוות. החקירה בראשיתה.



בן עשרה חודשים נפל ונחבל בראשו, הצוות לא דיווח


רק לפני חצי שנה נחקרו גננת וצוות סייעות בבת ים לאחר שפעוט בן עשרה חודשים אשר שהה בפעוטון שלהן נפל ונחבל בראשו, אך הצוות לא דיווח להורים על כך. מהעולה בחקירה, האירוע התרחש כאשר הפעוט נפל משידת החתלה בגן. עוד עלה כי באותו סוף שבוע, כאשר הורי הפעוט חשדו כי בנם קיבל מכה ושאלו את הגננת בנוגע לאירוע חריג שהיה בגן - הכחישה הגננת את דבר הנפילה והחבלה בראשו של התינוק.



בתחילת השבוע, כאשר האם החזירה את בנה לגן, הודתה הגננת כי הפעוט נפל על ראשו. עקב כך הוא הובהל לבית החולים וולפסון בחולון, שם אושפז למשך מספר ימים ואובחנה חבלה בראשו. במהלך האשפוז התלוננה האם במשטרה ונפתחה חקירה.



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי משנת 2008 מתו 95 ילדים מחנק (כולל המקרה הנוכחי). בשנת 2017 מתו 9 ילדים מחנק (כולל המקרה הנוכחי). בשנת 2016 מתו 9 ילדים מחנק. רוב מקרי התמותה (כ- 80%) היו של פעוטות בגילי לידה עד ארבע וכ- 41% ממקרי התמותה מחנק התרחשו בשל חנק ממזון.
מנכ״לית ארגון בטרם, אורלי סילבינגר מסרה כי ״חשוב להתאים את סוג המזון ואת אופן הגשתו לגיל הפעוט, להגיש באופן הדרגתי מרקמים שונים, ולהקפיד להושיב את הפעוט ליד השולחן בזמן האוכל. פעוטות נמצאים בשלב התפתחותי בו הנטייה הטבעית היא להכניס כל דבר לפה ואילו דרכי האוויר של תינוקות ופעוטות צרים וקטנים ואינם מפותחים דיים. ישנם מאכלים שהם אסורים לתינוקות ופעוטות עד גיל 5 כמו פיצוחים ואגוזים. יש להתאים את סוג המזון לגיל הילד ואת אופן הגשתו לילד. למשל, חיתוך מאכלים עגולים כמו ענבים ועגבניות שרי, חיתוך לאורך של נקניקיות (לא לטבעות). בנוסף יש להימנע ממאכלים דביקים העלולים להידבק לקנה הנשימה למשל סוכריות ומסטיקים".