בעיריית ירושלים ממשיכים להתכונן לאפשרות כי השגרירות האמריקאית תעבור לירושלים, כשעל פי דיווחים אמש ב"כאן", החלו כבר שיחות ראשוניות בין גורמים בממשל לבין עובדי עירייה. בתוך כך, נדמה כי ראש העיר, ניר ברקת, שלחץ על הנקודה הזאת לאורך כל שנותיו בכהונה, מתכוון לנצל את ההכרזה הערב עד תום.



על פי גורמים בעיריית ירושלים, ברקת רוצה לחגוג את עניין ההכרזה בגדול ולשוות להן נופך של כ"ט בנובמבר, ולנסות להפוך את החגיגות לגדולות מאוד, על מנת שהתמונות ייראו בכל העולם, ובכך תובן החשיבות של ההכרזה. ברקת רוצה לארגן את החגיגות בכיכר ספרא, אשר משמשת לחגיגות גדולות בעיר.



למרות זאת, גם בירושלים ישנם מתנגדים לאירוע המתוכנן, כשחברת אופוזיציה, לורה ורטון, מתחה ביקורת חריפה וטענה כי ברקת לא מפסיק לבזבז את כספי הציבור על דברים פופוליסיטיים ולא החשובים באמת: "שוב ברקת מנסה לנצל את הבורות וחוסר הזהירות של טראמפ לעוד ניסיון פתטי לתפוס כותרות. ישראלים לא צריכים נשיא אמריקאי להחליט מהי עיר הבירה שלנו אלא כבורר ועוזר בקידום הסכם, תפקיד שטראמפ כנראה עומד להפסיד. ברקת מצדו רק רוצה נשיא כליצן בקרקס שהוא מנהל בירושלים".



בינתיים, במזרח ירושלים ממשיכים להיות מודאגים מהאפשרות שההכרזה עצמה אכן תתרחש, כאשר דיווחים ברשתות הפלסטיניות מצביעות על כך שהתושבים מתכוונים לצאת מבתיהם להפגין ולהתעמת עם כוחות הביטחון הישראליים. תושבים כבר הצהירו כי עניין המגנומטרים, אותו הם רואים כניצחון, יהיה רק החימום לקראת אפשרות הסלמה בבירה. יום שישי הקרוב צפוי להיות מתוח וסוער, כאשר גם במערכת הביטחון מתכוננים לכך. כזכור, הרשות הפלסטינית הכריזה על שלושה ימי זעם, אך נדמה כי הגל הגדול יגיע רק לאחר ההצהרה הרשמית.