קרן ההשקעות בטכנולוגיה ויולה פינטק השלימה אתמול גיוס ראשוני של 100 מיליון דולר, בהובלת בנק הפועלים ופרופ' דני צידון. מדובר בקרן שתבצע השקעות על בסיס גלובלי ותפעל מישראל. הקרן מבוססת על שיתוף פעולה עם משקיעי הליבה שלה, שהינם תאגידים פיננסיים מובילים בעולם. מדובר בתאגיד הבנקאות הקנדי Scotiabank, בנק הפועלים, ענקית הביטוח האמריקנית The Travelers Companies, מיטב־דש, בנק דיסקונט וקבוצת ביטוח ישיר.



על פי ההערכות, היקף ההשקעה של בנק הפועלים מסתכם בכ־15 מיליון דולר. דווקא בנק לאומי, שבו שימש צידון כמשנה למנכ"ל, לא השתתף בגיוס.


למעלה ממחצית הסכום הגיע ממוסדות פיננסיים זרים, שזוהי השקעתם הראשונה בקרן ישראלית. ייחודה של הקרן הינו בכך שפעילותה מבוססת על שיתוף פעולה הדוק בין התאגידים הפיננסיים לבין חברות פינטק בשלבי צמיחה.



ויולה הינה הקבוצה הגדולה בישראל להשקעות ממוקדות טכנולוגיה. הקבוצה, המנהלת 2.8 מיליארד דולר, הוקמה ב־1999 על ידי אהרון דוברת המנוח, בנו שלמה דוברת, הראל בית און, אבי זאבי ורותי שמחה (בכירה לשעבר בבנק הפועלים). מאוחר יותר הצטרף כשותף יונתן קולבר.



את הקרן מוביל צוות בכיר, בעל היכרות עמוקה עם עולם הפיננסים וההשקעות, ובראשו פרופ' דניאל צידון. בכיר נוסף הוא תומר מיכאלי, שהיה אחד מיזמי Fundbox. מנהל נוסף הוא אבי זאבי, שותף מייסד בקבוצת ויולה, שישמש כיו"ר ועדת ההשקעות.



מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו: "ההשקעה שלנו בויולה פינטק, לצד השקעות בקרנות הייטק נוספות ובחברות פינטק, מציבה אותנו בחזית הטכנולוגיה במגזר הפיננסי".



דני צידון: "הקרן מעניקה פתרון אופטימלי לאתגרים שאיתם מתמודדים התאגידים הפיננסים הגדולים, בעקבות כניסתן של טכנולוגיות חדשניות, אשר משנות בקצב מהיר את אופן פעולת השווקים הפיננסיים, כמו גם את ההתנהלות הצרכנית".