שר התחבורה ישראל כץ אמר הבוקר (חמישי) כי החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להעביר את השגרירות האמריקאית בישראל לירושלים היא "החלטה היסטורית שמתקנת עוול היסטורי" והשווה אותה לכ"ט בנובמבר. "גם אז ההנהגה הערבית סירבה להכיר בזכויות שלנו. טראמפ חושף שזה לא בעיה טריטוריאלית אלא אי נכונות של הפלסטינים להכיר בזכות שלנו למדינה", אמר כץ בראיון לגלי צה"ל.
בתשובה לשאלה האם הוא מוטרד מבקשת הממשל האמריקאי מהישראלים לא לחגוג בירושלים אמר השר כץ: "זו היערכות טבעית אל מול איומים אפשריים גם בישראל נערכים, הרי קראו לימי זעם. עוד מעט יש לי ישיבה עם ראש הממשלה בירושלים.  (ההצהרה) היא הכרה במציאות הקיימת פשוט". לגבי הכוננות הישראלית לנוכח האפשרות להסלמה ביטחונית אמר כץ כי נדרשת זהירות. "אבו מאזן מכריז על ימי זעם, בטח מחר ינסו להביא זאת לידי ביטוי. ההערכה היא שהוא לא ישבור כלים ואנחנו, כמובן, אם יעשה זאת, לא נוותר. עם זאת כמובן נדרשת זהירות", אמר השר.

כץ טען כי ישראל צריכה לצאת למערכה דיפלומטית על מנת לזכות בהכרה במעמד ירושלים ממדינות נוספות. "צ'כיה כבר הודיעה שמצטרפת. אבו מאזן מבין בדיוק את המסר. עכשיו צריכים לפתוח במתקפה דיפלומטית לא מתלוננת ולבקש מעוד מדינות לתמוך", הסביר. "אנו מעצמה אזורית וארה"ב היא המדינה המובילה בעולם. שים לב שהנהגת העולם הערבי מביעה מחאה אך לא שוברת כלים. יש גורמים שכל-כך סובלים היום ועסוקים בהתראות, צריך לשמוח על הבשורה הגדולה ועל הצדק ההיסטורי". 

כזכור, בעקבות נאומו של הנשיא טראמפ, הודיעה אתמול צ'כיה כי היא מכירה בירושלים המערבית כבירת ישראל. בהודעת משרד החוץ הצ'כי נאמר, בנוסף, כי הוא מחשיב את ירושלים כבירה העתידית של מדינת ישראל והמדינה הפלסטינית שתקום. 

ישראל כץ. צילום: אבשלום ששוני
ישראל כץ. צילום: אבשלום ששוני